نحوه مراقبت از موها در هوای آلوده

در هوای آلوده علاوه بر ریه ها پوست و مو هم تحت تاثیر قرار می گیرند که باید از آنها بیشتر مراقبت کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، این روزها کل دنیا و کشور ما با پدیده آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند و روزبه روز از کیفیت هوای سالم کاسته می‌شود. باید بدانید علاوه بر این که این آلودگی روی سلامت ریه‌های ما اثر می‌گذارد می‌تواند برای پوست صورت و موی ما هم مضر باشد.  سرب، عناصر و ذرات سمی دیگری نظیر روی، مس، مونواکسید کربن و...  در هوای آلوده وجود دارند که هر کدام می توانند سلامت موها را تحت تاثیر خود قرار دهند. بنابراین اگر به هر دلیلی، هر یک از این مواد سمی روی سطح موها قرار بگیرند، مشکلات زیادی را برای سلامت موها که مهم ترین آن ریزش موست به وجود می‌آورند.بنابراین از بین بردن آلودگی از سطح موها بسیار ضروری است.

بهداشت نیوز نوشت؛ در ادامه چند روش برای از بین بردن آلودگی از روی مو به شما خواهیم گفت.

 عوض کردن شامپو

 اگر موهای شما کدر و بی روح است، باید شامپوی خود را عوض کنید. یک فرمول حجم دهنده یا فرمول حاوی کیلیت را در شست وشوی موی خود امتحان کنید. عوامل کیلیت به آلکالوئیدها و فلزات خاصی متصل شده اند و آن‌ها را از روی مو می‌کشند.اغلب آن‌ها را در شامپوهای شنا می‌بینید زیرا نمک‌های کلردار را از بین می‌برند.

 استفاده از حالت دهنده

موهای متخلخل بیشتر در اثر آلودگی های محیطی، مانند دود، لکه دار می شوند، به خصوص اگر بلوند یا خاکستری باشند. برای کاهش تخلخل و افزایش درخشندگی از یک حالت دهنده به صورت هفتگی قبل از شامپو استفاده کنید.

توجه کردن به پوست سر خود

آلودگی، گرد و غبار و کثیفی روزانه می تواند احتمال مشکلات پوستی سر مانند پوسته پوسته شدن و خارش را افزایش دهد. آلودگی همچنین ممکن است مشکلات التهابی پوست سر مرتبط با ریزش مو را تشدید کند. به شما پیشنهاد می‌کنم از یک ماسک لایه‌بردار هفتگی پوست سر برای کمک به حذف سلول‌های مرده پوست و بهبود انعطاف‌پذیری آن استفاده کنید.

 توجه  کردن به سبک زندگی خود

تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی از مو و پوست سر شما در برابر آلودگی های محیطی خارجی محافظت می‌کند. محققان معتقدند که «مراقبت از خود، خوب غذا خوردن و مدیریت سطح استرس کمک می‌کند تا موها و پوست سرتان را در بهترین شکل ممکن نگه دارید.»

کاهش دادن استفاده از سشوار

موهایی که در اثر قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی‌های شدید هوا آسیب دیده‌اند، به احتمال قوی شکننده و دارای موخوره خواهند بود. بهتر است هنگام استفاده از سشوار، اتوی مو یا دستگاه فر (که حرارت را به موهایتان انتقال می‌دهند) این موضوع را به خاطر داشته باشیدو تاحد امکان کمتر  موهایتان را در معرض  گرما قرار دهید.

بیشتر مراقب شانه زدن موهایتان باشید

اگر حجم بیشتری از موهایتان در شانه گیر می‌کند، علت اصلی آن می‌تواند آلودگی باشد. "دود و هوای آلوده ساقه مو را ضعیف می کند و باعث شکنندگی و موخوره می‌شود. هنگام حالت دادن موهایتان، با ملایمت رفتار کنید.هنگام شانه زدن، همیشه از انتهای موها شروع کنید و سپس به سمت بالا بروید.

 

دیدگاه تان را بنویسید