۱۰ موزه جدید جهان که در سال جاری راه‌اندازی می‌شوند+ تصاویر

در این گزارش با ۱۰ موزه جدید جهان که در سال جاری راه‌اندازی می‌شوند، آشنا شوید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سال ۲۰۲۲ سال گشایش موزه‌های جدید و بازگشایی برخی موزه‌های قدیمی است که گسترش یافته‌ یا نوسازی شده‌اند؛ از موزه آینده دبی گرفته تا موزه برادوی درنیویورک.

موزه آینده دبی

دویچه وله نوشت‌؛ از فوریه سال ۲۰۲۲ موزه‌ای جدید به جذابیت‌های توریستی دوبی افزوده شده است: "موزه آینده" که ساختار بیضی شکل آن یادآور چشمی است که به آینده می‌نگرد. این موزه فضایی، نمایشگاهی است برای ارائه و عرضه دستاوردها و خدمات و نوآورانه و آینده‌نگر از هوش مصنوعی گرفته تا فضانوردی و راهکارهای مقابله با تغییرات اقلیمی. موزه آینده در منطقهٔ تجاری دوبی قرار دارد.

60893867_303

موزه کلونی پاریس

موزه کلونی که به عنوان موزه ملی قرون وسطی پاریس نیز شهرت دارد، در محل بقایای قرن سومی حمام‌های رومی پایتخت فرانسه ساخته شده است. این موزه سال‌های متمادی بسته بود و حال قرار است پس از بازسازی و ایجاد بناهای تکمیلی در مارس امسال بازگشایی شود. در موزه کلونی پاریس می‌توان با گستره بسیار وسیعی از آثار هنری و اشیاء مربوط به قرون وسطی آشنا شد.

60811592_303

موزه هنرهای معاصر استانبول

موزه هنرهای مدرن و معاصر در منطقه بندری کارکوی در استانبول که سال ۲۰۰۴ گشایش یافت و پس از مدتی به ناچار به جایی دیگر نقل مکان کرد. حال قرار است که آثار این موزه بار دیگر به ساحل برگردد، البته این بار در ساختمانی که آن را رنتزو پیانو، معمار معروف ایتالیایی طراحی کرده است. این بنای جدید کتابخانه، فروشگاه، سینما و تالارهایی برای برنامه‌های فرهنگی را شامل خواهد شد.

60958676_303

موزه برادوی در نیویورک

تابستان سال ۲۰۲۲ قرار است موزه‌ای در میدان تایمز نیویورک گشایش یابد که به تاریخچه صنعت تئاتر و نمایش در این کلان‌شهر اختصاص دارد. تولیدات ویدیویی و چیدمان‌های گوناگون بخشی از فعالیت‌های موزه برادوی خواهد بود.

60815832_303

موزه بزرگ مصر

موزه بزرگ مصر در فاصله چند کیلومتری غرب قاهره در نزدیکی اهرام جیزه در نوامبر ۲۰۲۲ گشایش می‌یابد. در ساخت نمای بیرونی این موزه از سنگ و شیشه استفاده شده و طول بنای آن نزدیک به یک کیلومتر است. در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هزار مترمربع بیش از ۱۰۰ هزار شیئی و اثر هنری و باستانی به نمایش گذاشته خواهند شد. دولت مصر امیدوار است که با راه‌اندازی این موزه عظیم چرخ گردشگری در این کشور جان تازه‌ای بگیرد.

60809194_303

موزه هنر و عکاسی هند

موزه هنر و عکاسی هند در بنگلور در جنوب این کشور واقع است و تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود. بیش از ۱۸ هزار اثر از کلکسیون بازرگان معروف هندی، آبهیشک پودار در پنج طبقه به نمایش گذاشته خواهند شد. این مجموعه هنری افزون بر عرضه پارچه و دستتباف، مجسمه و تابلوهای نقاشی قرار است، در وبسایت خود نمایشگاه‌هایی به شکل دیجیتال ارائه کند. این موزه همچنین یک کتابخانه و مرکزی برای مرمت آثار هنری را شامل می‌شود.

60958838_303

نگارخانه سیدنی مدرن

نگارخانه نیو ساوت ولز در سیدنی که از بزرگ‌ترین موزه‌های استرالیا محسوب می‌شود، تا پایان سال جاری گسترش یافته و بخشی تحت عنوان "سیدنی مدرن" را شامل خواهد شد. در بنای این قسمت جدید تجهیزاتی برای استفاده از انرژی خورشیدی و آب باران منظور شده است. در این موزه از جمله آثار هنرمندان اقوام بومی و قبیله‌ای استرالیا نیز در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

60895433_303

موزه علمی ربات‌ها در سئول

تا پایان سال ۲۰۲۲ قرار است کار احداث موزه ربات‌ها در سئول (کره جنوبی) به پایان برسد. این موزه با کمک‌ ربات‌ها و همچنین با استفاده از پهپاد ساخته شده و انسان تنها بر روند ساخت نظارت داشته است. موزه در سال ۲۰۲۳ گشایش می‌یابد و فعالیت‌های خود را بر موضوعات مربوط به ربات‌ها از جمله هوش مصنوعی، "واقعیت دیجیتال" و هولوگرافی متمرکز خواهد کرد.

60810101_303

دیدگاه تان را بنویسید