تضمین سلامت صفرا و کبد با مصرف این میوه

یکی از موادی که می‌تواند از کبد محافظت کرده و به حفظ سلامت کبد کمک کند، هسپریدین است و لیمو ترش حاوی هسپریدین است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ویتامین سی موجود در لیمو ترش تقویت کننده قوی سیستم ایمنی بدن بوده و این میوه را به درمانی برای سرما خوردگی تبدیل کرده است.

التیام آسم و تسهیل تنفس

خبرگزاری صدا و سیما نوشت؛ به هنگام سرماخوردگی مقداری آب لیمو ترش را با آب گرم و کمی عسل مخلوط و استفاده کنید .مصرف لیمو ترش و مکمل های حاوی آن خصوصا برای مبتلایان به آسم در کاهش حملات آسمی و تنگی نفس، بسیار موثر است همچنین اسید سیتریک موجود در لیمو باعث پاکسازی و حمایت از ریه ها شده و امکان تنفس آسانتر را فراهم می سازد.

خواص جالب این میوه؛ از درمان یبوست تا شوینده لباس!

4 روش برای کاشت سبزه گندم

کرونا روی دندان ها هم تاثیر می گذارد؟

طرز تهیه چند ماسک‌ خانگی برای محافظت از پوست در زمستان

خواص جالب کلم قمری که تا به حال نمی دانستید!

دفع سموم بدن با مصرف این میوه شیرین

 درمانی برای فشار خون بالا

لیمو سرشار از پتاسیم است و با فشار خون بالا مبارزه می کند. مصرف روزانه آب لیمو ترش به دلیل اینکه سریعتر در بدن جذب می شود تاثیر بیشتری در کاهش فشار خون دارد. ویتامین سی سطح اکسید نیتریک را در بدن حفظ می کند. اکسید نیتریک یک ماده شیمیایی است که مسئول نرمی و انعطاف پذیری رگهای خونی را بر عهده دارد.

 درمان مسمومیت غذایی 

خواص ضد باکتریایی لیمو ترش در درمان مسمومیت علی غذایی بسیار موثر است.

 به هنگام مسمومیت غذایی مقدار کمی شکر را روی یک قاچ لیمو بپاشید و آن را بمکید و یا مقداری آب لیمو ترش را بنوشید.  نوشیدن آب لیمو ترش به زهر زدایی بدن کمک کرده و باعث دفع باکتری ها از بدن می شود.

 مبارزه با ایجاد رگهای واریسی

رگهای واریسی، رگهایی بد منظر و بنفش رنگ و گاهی دردناک هستند که بیشتر در پشت پاها ایجاد می شوند. اگر لیمو را روی قسمت رگهای واریسی بمالید، جداره رگهای خود را تنگ تر و قوی تر کرده و التهاب آنها را کاهش می دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه از خواص درمانی لیمو در این زمینه دو قطره از آب لیمو را با دو قطره روغن استوقدوس و سه قطره از روغن گیاه زربین مخلوط کرده و آن را روی پاهای خود بمالید و پاهای خود را  به سمت قلبتان ماساژ دهید.

 درمان سنگ صفرا 

سنگهای کیسه صفرا در اندازه های مختلف  به دلیل کلسترول بالا، نمکهای کلسیم و زرداب های دفع نشده ایجاد شده و کبد و کیسه صفرا را می پوشانند. اسید معده می تواند این رسوبات و سنگهای ایجاد شده را از بدن بزداید و به دفع آنها کمک کند.اسید سیتریک موجود در لیمو ترش موجب افزایش تولید صفرا در کبد می‌شود و از این طریق می‌تواند به سم زدایی از سموم بدن کمک کند. یکی از موادی که می‌تواند از کبد محافظت کرده و به حفظ سلامت کبد کمک کند، هسپریدین است و لیمو ترش حاوی هسپریدین است. از همین رو متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که برای بهره‌مندی از این خواص لیمو ترش، لیمو ترش را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 کمک به درمان پسوریاسیس

پسوریاسیس نوعی بیماری پوستی است که بخشهایی از پوست دچار خشکی، زبری، خشونت و قرمزی به همراه لکهای پوسته پوسته شده می شود.. استفاده از لیمو یکی از بهترین درمانهای این بیماریست. اسید سیتریک موجود در لیمو به آب رسانی پوست کمک کرده و آن را از حالت خشکی و زبری در آورده و باعث پوسته ریزی نواحی خشک پوست می شود.

درمان کوفتگی و خستگی بیش از حد

مصرف لیمو هنگام احساس کوفتگی و خستگی را از بین می برد و طراوت، نشاط و سرزندگی را به بدن شما باز می گرداند. همچنین  اسید سیتریک موجود در لیمو ترش به درمان تهوع نیز کمک می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید