درمان ریزش و رفع سفیدی مو با این گیاه دارویی + طرز مصرف

مریم گلی برای تقویت رنگ مو فوق العاده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پس از شامپو کردن از آن برای شستشوی نهایی استفاده کنید. استفاده از برگهای مریم گلی تازه می تواند موهای خاکستری را تیره کند و همچنین رنگ قهوه ای یا سیاه موهای شما تیره تر خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مریم گلی گیاهی از خانواده نعناع است و به صورت درختچه ای رشد می کند، دارای برگ هایی سبز و گلهایی با تنوع رنگی قرمز، صورتی و سفید است. این گیاه فواید پزشکی زیادی دارد و سرشار از عصاره های روغنی ساپونین، گلوکز، ویتامین B، ویتامین C، مواد تلخ، استروژن، مواد ضد باکتری، آنزیم ها و پتاسیم است.

برای داشتن شکم صاف چه باید کرد؟

سیگار کشیدن چگونه باعث ریزش مو می شود؟

این 10 گیاه به درمان ریزش مو کمک می‌کنند

خوردن پنیر با این مواد غذایی ممنوع!

رژیم 5 روزه دارچین برای لاغری

مریم گلی کاربردهای زیادی دارد از استفاده در مواد غذایی گرفته تا درمان های زیبایی و ریزش مو. عطر و اسانس آن در لوسیون ها و کرم ها برای مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.

گیاه مریم گلی و عصاره های آن به طرق مختلفی برای مو مفید هستند. برخی از فواید مریم گلی برای مو به شرح زیر است:

درمان ریزش مو: مریم گلی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای بتا سیسترول (beta-Sitosterol) و یک ترکیب 5-آلفا ردوکتاز (که در درمان طاسی الگوی مردانه مؤثر است) برای مقابله با ریزش مو و طاسی مورد استفاده قرار می گیرد. این اثر مشابه تاثیر فیناستراید در درمان ریزش موی مردانه است .

سیب زمینی را با گوجه فرنگی مصرف نکنید!

اومیکرون می تواند ریه ها را درگیر کند؟ +ویدیو

چه افرادی باید چای کمتر مصرف کنند؟

دستور مصرف:  ۳ تا ۴ قطره روغن مریم گلی را با مقادیر مساوی اسانس رزماری و نعناع مخلوط کنید و به ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه نموده، پوست سر خود را دو بار در روز با آن ماساژ دهید.

درخشندگی وبراق شدن موها: شگفت انگیز است که می توان با مصرف گیاه مریم گلی مجددا درخشش را به موهای بی حالت خود هدیه دهید.

طریقه استفاده: فقط کافی است ۱ قاشق غذاخوری برگ مریم گلی خشک را در یک فنجان آب بجوشانید و به موهای خود ماساژ دهید.

تحریک رشد مو: ترکیبی از مریم گلی و رزماری برای کمک به رشد موها بسیار موثر است. موهای شما نه تنها براق تر بلکه ضخیم تر و قوی تر خواهد شد. مریم گلی، گردش خون در پوست سر را تحریک می کند که به معنی رسیدن بیشتر مواد مغذی به ریشه مو است.

طریقه مصرف: فقط کافی است این دو گیاه (مریم گلی و رزماری )را با هم بجوشانید، آن را خنک کنید و قبل از شستن موها از آن استفاده کنید. حداقل ۲۰ دقیقه روی مو بگذارید بماند.

تیره کردن رنگ موها: مریم گلی برای تقویت رنگ مو فوق العاده است. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که پس از شامپو کردن از آن برای شستشوی نهایی استفاده کنید. استفاده از برگهای مریم گلی تازه می تواند موهای خاکستری را تیره کند و همچنین رنگ قهوه ای یا سیاه موهای شما تیره تر خواهد شد.

فرم دهی و حالت دهی به موها: از مریم گلی می توان برای تهیه لوسیون فرم دهنده موها استفاده کرد تا موهای شما حالت پذیر تر و خوش فرم تر دیده شود.

طرز تهیه: به سادگی یک مشت برگ مریم گلی را با مقدار مساوی رزماری ترکیب کنید. آنها را در۲۰۰ سی سی آب بجوشانید. به مدت ۳ دقیقه آب  بجوشد سپس به آن اجازه دهید سه ساعت مانده و صاف شود. حال میتوانید موهای خود را با این مخلوط ماساژ داده و فرم دهید.

مزایای دیگر سلامتی گیاه مریم گلی:

مریم گلی به معنای واقعی گیاهی سودمند با مزایای سلامتی مختلف است. از اعراب گرفته تا چینی ها، همه این گیاه دارویی را به عنوان کلید زندگی سالم شناخته اند. در حقیقت ، به دلیل خاصیت و فواید آن از نظر سلامتی در سال ۲۰۰۱ توسط انجمن بین المللی گیاهان دارویی عنوان ” گیاه سال” به آن اعطا شد. در زیر برخی از فواید سلامت این گیاه معطر وجود دارد.

ضد التهاب

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه وین در اتریش ، مریم گلی دارای خواص ضد التهابی شگفت انگیزی است. چای مریم گلی اغلب به صورت شستشو یا غرغره برای تسکین دادن التهابات گلو استفاده می شود. عصاره مریم گلی، تنتور و اسانس آن به راحتی در فروشگاه های پزشکی اتریش موجود است و از آنها در داروهایی استفاده می شود که برای درمان التهاب دهان و گلو استفاده می شود. این گیاه برای استفاده خارجی توسط کمیسیون آلمان برای درمان غشاهای مخاطی ملتهب دهان و گلو توصیه شده است.

درمان تعریق زیاد

یک مطالعه جدید در آلمان نشان داده است که مصرف عصاره برگ خشک یا تزریق عصاره برگ تازه مریم گلی می تواند تا ۵۰ درصد تعریق را کاهش دهد. این یک دئودرانت (ضد عرق) طبیعی عالی است که عرق را خشک می کند و به از بین بردن بوی بد بدن کمک می کند.

درمان سوء هاضمه

مریم گلی برای درمان مشکلات خفیف دستگاه گوارش و سوء هاضمه قابل استفاده است. این ماده مقوی تحریک کننده بسیار خوبی است که می تواند باعث کاهش ناتوانی معده و ضعف دستگاه گوارش شود. چای مریم گلی  به ویژه از این نظر مؤثر است که می تواند با تحریک ترشحات فوقانی دستگاه گوارش، جریان صفرا، تحرک روده و عملکرد لوزالمعده علائم سوء هاضمه را از بین ببرد.

 

 

بهداشت دهان و دندان

این گیاه می تواند نقش مهمی در روال بهداشتی دندانهای شما داشته باشد. این  گیاه می تواند به عنوان یک دهانشویه فوق العاده برای درمان بیماریهای التهابی لثه، عفونت های گلو و فساد دندانی استفاده شود. اگر از ابتلا به حساسیت دندان رنج برده اید ، می توانید به راحتی چای مریم گلی را غرغره کنید یا آن را درون مکعب های یخی ریخته با آب مخلوط کرده تا  یخ بزند. جهت استفاده یکی از این مکعب ها را در دهان خود بمکید تا حساسیت دندانها تسکین یابد.

جلوگیری از دیابت

مطالعات متعددی ثابت کرده اند که عصاره برگ مریم گلی دارای خاصیت ضد قند خون است که با انسداد آزاد شدن گلوکز ذخیره شده از کبد، سطح گلوکز خون را کاهش می دهد. همچنین در مطالعاتی  در کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید در بیماران دیابتی نوع ۲ مؤثر بوده است. اما برای اثبات این ادعا تحقیقات بیشتری لازم است.

افزایش حافظه

مصرف منظم مریم گلی می تواند باعث بهبود حافظه و پردازش اطلاعات در بین مبتلایان به آلزایمر میشود و این ممکن است به این دلیل افزایش سطح استیل کولین استراز (ACH) در مغز توسط اسانس مریم گلی باشد. مریم گلی سطح آنزیم Ach را بهبود می بخشد و به درمان کاهش حافظه در ارتباط با آلزایمر کمک می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید