برای موهای سفید از چه شامپوهایی باید استفاده کرد؟

کسانی که می‌خواهند کیفیت بهتری به موهای سفیدشده بدهند، در درجه اول باید با نحوه‌ محافظت از موهای سفیدشده آشنا شوند. تصورات قدیمی به ما می‌گویند که موهای سفیدشده ضخیم‌تر و زبرتر می‌شوند، درحالی که این موها درواقع نازک‌تر هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سفید شدن موها دلایل مختلفی دارد، از عوامل ژنتیکی تا تماس با آلودگی هوا و استرس یا حتی روندهای پیری طبیعی. همین عوامل باعث می‌شوند که فولیکول‌های مو دیگر ملانین تولید نکنند و موها بدون رنگدانه رشد کنند. 

رایج‌ترین علائم اومیکرون در میان کودکان

دفع سنگ‌کلیه با مصرف این دمنوش های گیاهی

این افراد هرگز آویشن مصرف نکنند

کمبود چه ویتامین‌هایی باعث تعریق می‌شود؟

درمان ریزش و رفع سفیدی مو با این گیاه دارویی + طرز مصرف

سلامت نیوز نوشت؛ روند پیری موها می‌تواند شکنندگی و خشکی موها را بیشتر کند، درحالی که داشتن یک برنامه منظم و دقیق برای محافظت از موها به شما کمک می‌کند تا شرایط بهتری برای موها فراهم کنید. در همین موقعیت است که خیلی‌ها می‌پرسند که آیا می‌توان از شامپوی خاصی برای محافظت از موهای سفیدشده استفاده کرد؟ 

از شامپوی مرطوب‌کننده استفاده کنید 

وقتی که موها رنگدانه طبیعی را از دست می‌دهند، رطوبت کمتری جذب می‌کنند و همین اتفاق باعث شکنندگی، خشکی و زبری بیشتر آنها می‌شود. به همین دلیل هم حفظ رطوبت موهای سفیدشده برای کنترل شکنندگی آنها کلیدی است چون روندهای پیری موها با افزایش شکنندگی آنها همراه می‌شود. 

پس شامپوهای مرطوب‌کننده برای موهای سفیدشده عالی خواهند بود، زیرا سطح pH موها را افزایش می‌دهند و بافت اسیدی موها را کمتر می‌کنند. اگر حالت اسیدی موها غلبه داشته باشد، لایه کوتیکول اطراف ساقه موها رطوبت کمتری را درون خود نگه می‌دارد و شکنندگی بیشتری پیدا می‌کند. به همین دلیل هم استفاده از شامپوی مرطوب‌کننده اهمیت بیشتری می‌یابد. 

از شامپوی بنفش برای اصلاح رنگ و رفع زردی موها استفاده کنید 

همه موهای سفیدشده، رنگ‌شده و... می‌توانند از مزیت‌های شامپوی بنفش برای اصلاح رنگ موها و رفع زردی یا قرمزی آنها بهره‌مند شوند. مشکل زردی یا قرمزی موها معمولا به‌دلیل آلودگی‌ هوا، تجمع ذرات باقی‌مانده از محصولات در میان موها و همچنین استفاده از ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده برای حالت‌بخشی به موها به‌وجود می‌آید. شامپوی بنفش می‌تواند به خنثی‌سازی زردی موها کمک کند و حالتی درخشان، براق و سالم به موهای سفیدشده بدهد. 

از شامپوهای حاوی سولفات دوری کنید 

موقعی که می‌خواهید یک شامپوی مناسب برای محافظت از موهای سفیدشده انتخاب کنید، حتما شامپوهای حاوی سولفات را کنار بگذارید. اگرچه سولفات می‌تواند چربی‌های اضافی و ذرات جمع‌شده در بافت موها را جدا کند،‌ اما این توانایی را هم دارد که چربی‌های طبیعی موها مانند سبوم را از بین ببرد. 

این درحالی است که وجود سبوم در لایه فولیکول موها ضرورت دارد و به جلوگیری از دفع رطوبت موها کمک می‌کند. از آنجایی که ظرفیت موهای سفیدشده در حفظ رطوبت ضعیف‌تر است، شامپوهای بدون سولفات واقعا گزینه‌های خوبی برای این موها هستند. 

دیدگاه تان را بنویسید