نکات کلیدی برای اینکه همسرتان صحبت های شما را متوجه شود

ارتباط کلامی موثر در زندگی زناشویی امری مهم است که در این خبر با نحوه صحبت کردن با همسر آشنا می‌شوید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، توانایی ما در درک نحو جملات پیچیده یکی از دشوارترین مهارت‌های زبانی است. تحقیقات ارتباطی بین مهارت ویژه در استفاده از ابزار حرکتی و داشتن توانایی درک جملات پیچیده در یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه کلود برنارد لیون یک و دانشگاه لومیر لیون دو با همکاری موسسه کارولینسکا در سوئد، نشان داده است که، چون هر دو مهارت بر منابع عصبی یکسانی تکیه دارند و در یک ناحیه مغز قرار دارند، با تمرین حرکتی با استفاده از یک ابزار توانایی ما را برای درک نحو جملات پیچیده بهبود می‌بخشد می‌یابد و برعکس آموزش نحوی مهارت ما را در استفاده از ابزار‌ها بهبود می‌بخشد. این یافته‌ها را می‌توان از نظر بالینی برای حمایت از توانبخشی بیمارانی که برخی از مهارت‌های زبانی خود را از دست داده‌اند به کار برد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ مهارت درک زبان برای مدت طولانی به عنوان یک مهارت بسیار پیچیده در نظر گرفته می‌شود که شبکه‌های مغزی خاصی را هماهنگ و همراه می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که نواحی مغز که عملکرد‌های زبانی خاصی مانند پردازش معانی کلمات را کنترل می‌کنند، در کنترل مهارت‌های حرکتی ظریف نیز نقش دارند.

محققان مجموعه‌ای از آزمایشات را توسعه دادند که بر تکنیک‌های تصویربرداری مغز (تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی یا MRI) و اندازه گیری‌های رفتاری تکیه داشتند لذا در یک آزمایش گروهی از شرکت کنندگان خواسته شد که چندین تست شامل تمرین حرکتی با استفاده از انبردست ۳۰ سانتی متری و تمرینات نحوی به زبان فرانسه را تکمیل کنند. این آزمایش دانشمندان را قادر ساخت تا شبکه‌های مغزی خاص هر کار را شناسایی کنند، و متوجه شدند، این دو کار، ساختار مغزی یکسانی دارند. آن‌ها برای اولین بار کشف کردند که استفاده از ابزار و تمرینات نحوی باعث فعال شدن مغز در مناطق مشترک، با توزیع فضایی یکسان، در منطقه‌ای به نام "گانگلیون پایه" می‌شود. با توجه به این آموزش شناختی دریافتند این دو نوع مهارت از منابع مغزی یکسانی استفاده می‌کنند بنابراین در گام بعدی بررسی کردند که آیا می‌توان یکی از مهارت‌ها را برای بهبود دیگری آموزش داد؟ آیا تمرین حرکتی با انبر مکانیکی درک عبارات درک عبارات پیچیده را بهبود می‌بخشد؟

بنابراین از شرکت کنندگان خواسته شد تا قبل و بعد از ۳۰ دقیقه تمرین حرکتی با انبردست یک تکلیف درک نحوی را انجام دهند. با این کار، محققان نشان دادند که تمرین حرکتی با این ابزار منجر به بهبود عملکرد در تمرین‌های درک نحوی می‌شود. توصیه می‌شود اگر همسرتان جملاتتان را متوجه نمی‌شود او را در انجام فعالیت‌های مکانیکی و ورزشی راغب کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید