واکسن اومیکرون تا دی ماه عرضه می‌شود

در شرایطی که رقابت شرکت‌های دارویی برای تولید واکسن سازگار با سویه اومیکرون ادامه دارد، شرکت نوواواکس از تولید چنین واکسنی تا دی ماه خبر داده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از نیواطلس، با گذشت چند هفته از انتشار رسمی خبر شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون نگرانی‌ها در مورد یک همه گیری جدید افزایش یافته و از همین رو مؤسسات گوناگونی در آسیا، اروپا و آمریکا در تلاشند تا واکسن سازگار با آن را روانه بازار کنند.

مهر نوشت؛ در روزهای اخیر فایزر و مدرنا از تلاش برای تولید واکسن جدید ام آر ان ای نابودگر سویه اومیکرون خبر داده‌اند. شرکت آلمانی بی ون تک هم از همکاری با فایزر در این زمینه خبر داده است.

بنا بر اعلام بی ون تک، ساخت و عرضه یک واکسن جدید mRNA نوع خاص کمتر از ۱۰۰ روز طول می‌کشد. نقطه قوت واکسن‌های mRNA این است که تنها چیزی که برای تولید واکسن جدید کرونا بدین شیوه مورد نیاز است، کدگذاری مولکول‌های mRNA با استفاده از طرح ژنتیکی پروتئین سویه جدید است.

واکسن نوواواکس بر مبنای مهندسی سلول‌های میزبان ویروس کرونا تولید می‌شود و آزمایش میزان کارآیی آنتی بادی‌های تولید شده در بدن پس از استفاده از این واکسن طی روزهای آینده انجام می‌شود. این شرکت در بیانیه‌ای خاطرنشان کرده که تولید تجاری یک واکسن جدید برای سویه اومیکرون می‌تواند از ماه آینده آغاز شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید