تست پی سی آر منفی رد کننده ابتلا به کرونا نیست

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و متخصص طب کار گفت: تست پی سی آر منفی رد کننده ابتلا به کووید ۱۹ نیست و افرادی با علایم مشکووک کووید که تست شان منفی است، باید در قرنطینه بمانند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ دکتر هادی اسحاقی با اشاره به ابتلای شماری از نیروهای یک شرکت صنعتی بزرگ هرمزگان به کووید ۱۹، اظهار داشت: در بعضی از این افراد تست کووید منفی بود، اما همه آنها علایم مشترکی در خصوص ابتلا به کرونا داشتند.

ایرنا نوشت؛ وی ادامه داد: برخی از این افراد پس از منفی بودن تست پی سی آر، در محل کار حاضر شدند، اما پس از چند روز با از دست دادن حس چشایی و بویایی ، مجدد به پزشک متخصص عفونی مراجعه و ابتلای آنها به کووید از نظر بالینی تایید و قرنطینه شدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تمام افراد مبتلا با توجه به تزریق هر دو دز واکسن کرونا، علایم به نسبت سبکی از این بیماری داشتند و نیاز به بستری شدن آنها در بیمارستان نبود ، اما برای پیشگیری از ابتلای سایر افراد و چرخش ویروس در جامعه، حتما باید قرنطینه می شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال لانه گزینی ویروس کرونا در گلو و بینی به دلیل تغییر جهش ویروس کرونا تغییر کرده، پاسخ منفی تست های کرونا نیز افرایش یافته و از همین رو از شهروندان تقاضا داریم در صورت داشتن علائم کرونا حتی با تست منفی، قرنطینه خانگی را رعایت کرده و حداقل ۱۴ روز از بقیه افراد دور بمانند. 

اسحاقی یاد آور شد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر مجموعه ای است و باید برای حفظ جان آنها ، مسایل و دستورالعمل های بهداشتی به ویژه در بحث جابه جایی نیروها از محل کار تا منزل به خصوص در مسیرهای دور، رعایت شود.

بنا به اظهار وی باید در مسیرهای دور محل کار تا منزل کارگران، تعداد وسایل نقلیه ای که افراد را جابجا می کنند ، افرایش یابد، تا در هر وسیله فاصله اجتماعی به درستی رعایت شود و در طول مسیر نیز باید شیشه های خودروها پایین باشد تا احتمال ابتلای افراد به کرونا کاهش یابد.

 

دیدگاه تان را بنویسید