راهکارهای مقابله با استرس دانش آموزان در دوران کرونا

شروع سال تحصیلی جدید حتی در بهترین زمان هم استرس‌زاست، این استرس در زمان شیوع کرونا بیشتر شده و کودکان تغییرات زندگی ناشی از این همه‌گیری را احساس می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از الیوم السابع، در این گزارش، ما چندین روش را برای کمک به فرزند خود برای غلبه بر استرس مدرسه در ایام کرونا ارائه می‌دهیم.

به کودک خود کمک کنید تا خود را با شرایط سازگار کند

در ابتدا، کودکان ممکن است برای آرامش و سازگاری به کمک بیشتری نیاز داشته باشند، بنابراین در آنجا باشید و به آن‌ها کمک کنید تا با محیط جدید و اقدامات احتیاطی متفاوت نسبت به گذشته سازگار شوند.

با آن‌ها در مورد احساسات خود صحبت کنید

کودکان همچنین می‌توانند از ایجاد تغییر در زندگی خود و اینکه خود به تنهایی با آن روبرو می‌شوند، مضطرب شوند، بنابراین در مورد موضوعی که آن‌ها را نگران می‌کند صحبت کنید و به آن‌ها کمک کنید تا از آن عبور کنند.

در مورد متغیر‌ها بحث کنید

به آن‌ها کمک کنید تا برای سال تحصیلی و انتظارات خود آماده شوند و به همه سوالات و نگرانی‌های آن‌ها پاسخ دهید. این روش به آن‌ها کمک می‌کند تا تغییرات را از قبل بدانند و آن‌ها را پیش بینی کنند و در نتیجه غیر عادی را به حالت عادی تبدیل می‌کند و در نتیجه استرس کمتری برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

با افسردگی کرونا مبارزه کنید

بدون واکسن، کودکان هنوز در معرض خطر هستند و این می‌تواند آن‌ها را عصبی کند. با وجود تأکید بر اقدامات احتیاطی و اقدامات ایمنی در مدرسه، سعی کنید ترس آن‌ها را کاهش دهید و به آن‌ها یادآوری کنید که تنها نیستند.

ترس‌های خود را از آن‌ها دور کنید

در حالی که هنوز خطر ابتلا به کرونا وجود دارد، ترس شما به راحتی توسط کودکان قابل درک است، بنابراین آرام باشید، تمام اقدامات را انجام دهید و همیشه سعی کنید اقدامات احتیاطی را به کودکان یادآوری کنید، اما مراقب باشید که آن‌ها را به دلیل ترس بیش از حد، دچار زندگی غیرطبیعی نکنید. این کار آن‌ها را تحت فشار بیشتری قرار خواهد داد.

فرصتی برای انعطاف پذیری بیشتر کودک شما

تغییرات کرونایی می‌تواند فرصتی عالی برای آموزش انعطاف پذیری به کودکان باشد، زیرا کودکان انعطاف پذیر می‌توانند بهتر با شرایط سازگار شوند و سناریو‌های آینده را بهتر اداره کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید