موثرترین راه برای افزایش قدرت بینایی

روش‌هایی وجود دارد که انجام آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند قدرت بینایی‌تان تقویت شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، انجام معاینات منظم چشم فقط یکی از راه‌های افزایش قدرت بینایی و پیشگیری از صدمات یا بیماری‌هایی است که می‌تواند به بینایی شما آسیب برساند. به عنوان مثال، دقیقاً مانند هر عضله دیگری، باید عضلات چشمتان را تمرین دهید تا آن‌ها عملکرد مناسب خود را حفظ کنند.

در این متن ۱۰ روش وجود دارد که به شما کمک می‌کند چشم‌ها و قدرت بینایی‌تان  تقویت شود.

۱) در طول روز از زیاد خسته کردن چشم‌ها خودداری کنید. گاهی چشمان خود را چند دقیقه ببندید و هر ۲-۳ ساعت یک بار از این آرامش لذت ببرید.

۲) در این تصویر ۱۶ تمرین شناخته‌شده اساسی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها چشم‌تان را تمرین دهید و باید هر روز آنها را به ترتیب انجام دهید.

منتشر نشود/ موثرترین راه برای افزایش قدرت بینایی

۳) اگر از عینک استفاده می‌کنید، زمان استفاده از آن را کاهش دهید و  بیشتر اوقات آنها را از روی چشمتان بردارید.

۴) با کمک حرکات دایره‌ای آرام چشم‌هایتان را ماساژ دهید. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، از نقاط ۱ تا ۶ به ترتیب حرکت کنید.

از انگشتان میانی و اشاره خود برای فشار وارد کردن به چشم استفاده کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، باید فشار جزئی را حس کنید اما قطعاً نباید درد داشته باشید.

۵) هنگامی‌ که برای پیاده‌روی بیرون از خانه به سر می‌برید، سعی کنید به جای پاهای خود، به مسافت دور نگاه کنید.

۶) سعی کنید هر روز آب هویج بنوشید. برای تاثیر بیشتر بهتر است یک یا دو قطره روغن زیتون هم به آن اضافه کنید. افزودن روغن طعم نوشیدنی‌تان را خراب نمی‌کند، اما به شما کمک می‌کند عناصر سالم موجود در آب هویج را به طور موثرتری جذب کنید.

۷) برای رفع خشکی چشمتان، به جای قطره چشم  از آب آلوئه‌ورا استفاده کنید. البته قبل از استفاده از این داروی طبیعی ابتدا با پزشک‌ مشورت کنید.

۸)  وقتی چشمانتان احساس خستگی دارد، آنها را با آب گرم بشویید.

۹) سعی کنید حداقل ۲ ساعت قبل از خواب به صفحه کامپیوتر، تلویزیون یا تلفن هوشمند خیره نشوید.

۱۰) تمرین تراتاکای هندی را برای چشم امتحان کنید. این تمرین به چشم و ذهن شما کمک می‌کند تمرکز خود را حفظ کنند.

 شیوه انجام تراتاکا به ترتیب زیر است:

روبروی یک جسم ثابت کوچک که در یک فضای باز قرار گرفته است (به عنوان مثال یک شمع) بنشینید. چشم‌ها و تمام توجه خود را روی آن شی متمرکز و سعی کنید پلک نزنید؛ باید هدف‌تان این باشد که تصویری دقیق و مشخص از آن شی در ذهن و حافظه خود داشته باشید. سپس چشمان خود را ببندید و توجه خود را روی فضای بین ابروهای خود متمرکز کنید. سعی کنید تصویر جسم را در ذهن خود تا جایی که می‌توانید نگه دارید؛ این کار را حدود ۱۰ دقیقه انجام دهید.

دیدگاه تان را بنویسید