ارتباط هورمون‌های قلب با فشار خون بالا

محققان دانشگاه آلاباما در تازه‌ترین مطالعات خود ارتباط میان هورمون‌های قلب با فشار خون بالا در شب را بررسی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از مدیکال اکسپرس، مجموعه‌ای از مطالعات که اخیرا در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق توسط محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام منتشر شده است، دلایل پایین بودن میزان پپتید‌های ناتریورتیک در افراد چاق را شرح می‌دهد. NP هورمون‌های مفیدی هستند که توسط قلب تولید می‌شوند و مسئول تنظیم فشار خون و سلامت کلی قلب و عروق و سوخت و ساز بدن هستند. این مطالعه همچنین به چگونگی اختلال در ریتم شبانه روز فرد یا روزانه این هورمون‌ها در سلامت قلبی عروقی ضعیف در افراد چاق کمک می‌کند.

چاقی با خطر بالاتر فشار خون بالا و بیماری  قلب و عروق همراه است. فشار خون بالا در شب به طور معمول در افراد چاق مشاهده می‌شود که می‌تواند به عواقبی مانند سکته مغزی، نارسایی قلبی، حمله قلبی و مرگ قلبی منجر شود. دلایل اختلال در این ریتم فشار خون در شبانه روز به خوبی شناخته نشده است، اما دانشمندان معتقدند که NP می‌تواند دلیل این امر باشد.

ویبو پارچا، محقق تحقیقات بالینی در بخش بیماری‌های قلبی عروقی و اولین نویسنده هر دو مطالعه گفت: همه هورمون‌های موجود در بدن انسان دارای ریتم شبانه روز هستند. این فرضیه مطرح شده است که هورمون‌های NP نیز باید این ریتم را داشته باشند، اما این هنوز در انسان‌ها اثبات نشده است. آزمایش بالینی ما چرخه ۲۴ ساعته هورمون‌های NP را ارزیابی کرد و آن را با چرخه ۲۴ ساعته فشار خون مقایسه کرد. ما همچنین بررسی کردیم که چگونه این چرخه‌ها بین افراد لاغر و چاق تفاوت داشته و چرا افراد چاق سطح پایین‌تری از NP را تجربه می‌کنند.

پس از یک آزمایش بالینی دقیق بر روی افراد سالم، محققان دریافتند که هورمون‌های NP دارای ریتم شبانه روزی هستند که بعد از ظهر سطح بالاتری دارند و شب هنگام سطح پایین‌تری دارند که این شبیه چرخه ۲۴ ساعته فشار خون است. با این حال محققان دریافتند که رابطه بین NP‌ها و فشار خون در افراد چاق عملکرد یکسانی ندارد و منجر به افزایش فشار خون در شب و افزایش خطر ابتلا  به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. تولید کم NP ها همراه با حذف نسبی NP ها از سیستم یک فرد چاق منجر به گردش خون پایین این هورمون‌های مفید می‌شود که ممکن است دلیل کمبود NP باشد.

یکی دیگر از محققان گفت: این اولین بار است که می‌بینیم NP‌ها مانند سایر هورمون‌ها ریتم ۲۴ ساعته دارند. این مطالعات به ما درک بهتری از NP‌ها و استدلال در مورد کمبود NP در افراد چاق می‌دهد. ما اکنون داروی مورد تایید FDA (LCZ۶۹۶) داریم که سطح NP در گردش خون را بهبود می‌بخشد. این دارو به عنوان یک خط اول درمان قلب قلمداد می‌شود و ممکن است برای افزایش سطح NP استفاده شود.

او افزود این دارو در صورت استفاده در زمان مناسب روز می‌تواند به طور خاص NP ها و فشار خون را هدف قرار داده و آن را با دقت کنترل کند. دانشمندان بر این باورند که این یافته‌ها استفاده از یک روش کرونوفارماکوپی دقیق فیزیولوژیکی برای بهبود مشخصات فشار خون در افراد چاق را فراهم می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید