هیچ داروی لاغری به عنوان معجزه قرن وجود ندارد

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه هیچ داروی لاغری به عنوان معجزه قرن وجود ندارد،گفت:برخی سلبریتی‌هایی با وجود اعمال جراحی، رژیم را عامل لاغری‌شان مطرح می‌کنند و این فریب است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سعید حسینی در برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه هر چند وقت یکبار یک دارو یا خوراکی به عنوان معجزه قرن مطرح می‌شود، اظهار کرد: اگر شما برخی از کلمات را در تبلیغات دیدید حتماً به آنها شک کنید، کلماتی مثل «تضمینی» چون در پزشکی هیچ تضمینی وجود ندارد، «معجزه»، «پدیده»، «این خوراکی از قدیم‌الایام استفاده می‌شده»، «گذشتگان هم این کار را می‌کردند» اینها اغلب دروغ است، هیچ دارو و یا خوراکی به عنوان معجزه یا پدیده قرن وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفم که بگویم که سلبریتی‌هایی داریم که بعضاً می‌بینیم در این تبلیغات کذب حضور پیدا می‌کنند و ما می‌دانیم که دست‌شان با تولیدکنندگان و شرکت‌ها در یک کاسه است و از این طرف با تبلیغ محصول باعث گمراهی مردم می‌شوند، من سراغ دارم فردی که عمل جراحی کرده بعد تبلیغ می‌کند که فلانی به من رژیم داد و من به این روش لاغر شدم.

این پزشک متخصص همچنین عنوان کرد: ما داریم افرادی که می‌آیند می‌گویند دکتر جراحی کردم شما رژیم بعد از جراحی بده اما خواهشا به کسی نگویید جراحی کردم، در پرونده من هم ننویسید که جراحی کردم، این داستان‌ها وجود دارد، لذا مردم به هیچ وجه نباید فریب تبلیغ این داروها، خوراکی‌ها و ژل‌ها را بخورند.

حسینی در ادامه اضافه کرد: قرص ضد اشتها وجود دارد، ولی این قرص‌ها برای هر فردی متفاوت است و نمی‌توان آن را برای همه به یک شکل تجویز کرد، چون برخی از پراشتهایی‌ها به دلیل مشکلات عصبی است، لذا در این خصوص نباید افراد قرص‌های ضد اشتها را به یکدیگر تجویز کنند، چون همه داروهای ضد اشتها با سیستم عصبی ما بازی می‌کنند و اگر درست تجویز نشود حتی می‌تواند گاهی برعکس عمل کرده و باعث افزایش فشار خون، از بین بردن تعادل اعصاب، معده درد و سر درد شود.

وی یادآور شد: مشکل از آنجا آغاز می‌شود که ما در لاغری به دنبال راه میانبر می‌گردیم و حاضر نیستیم روش زندگی‌مان را تغییر دهیم و از آن طرف افراد بسیاری هم هستند که نگاهشان به خالی کردن جیب ماست.

این متخصص رژیم درمانی در خصوص تأثیر قرص سرکه سیب در لاغری نیز گفت: این محصول از قبل هم بود یک مدت حذف شد و دوباره برگشت، اصولاً مسئله این است که اگر اسیدیته معده ما خیلی بالا برود تخلیه از معده به روده صورت نمی‌گیرد، لذا بازی کردن با اسیدیته معده اصلاً درست نیست چون با این روش فیزیولوژی بدن را دستکاری می‌کنیم و همین باعث مشکل می‌شود هضم و جذب ما دچار مشکل شود.

حسینی همچنین در خصوص استفاده از متفورمین و برخی از داروها برای لاغری نیز توضیح داد: متفورمین دارویی برای لاغری نیست و کارکردهای دیگری دارد، ممکن است اگر کسی در طولانی مدت از آن استفاده کند لاغر شود، اما این به معنای خاصیت لاغر کنندگی آن نیست، اما اینکه برخی از پزشکان آن را تجویز می‌کنند به این علت است که فردی با وزن زیاد و به دلیل مثلاً کبد چرب به پزشک مراجعه می‌کند و پزشک نیز می‌داند که اگر متخصص تغذیه یا استفاده از رژیم را پیشنهاد دهد او عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: لذا پزشک یک متفورمین تجویز می‌کند تا شاید در این خصوص کمک‌کننده باشد که خوب در بلندمدت در برخی هم اثر دارد، اما این دارو و داروهایی نظیر متفورمین جز داروهای دسته لاغری نیستند و در واقع اینها بیشتر اثر دارونما دارند.

حسینی در پایان نیز عنوان کرد: در لاغری نکته مهم این است که مثلاً وقتی باور داریم و می‌گوئیم اگر این آب را بخورم لاغر می‌شوم یعنی ذهنم سمت لاغری رفته و ترمز بدنم را کشیده‌ام و حالا چون از لحاظ تفکری دنبال آن هستم در خوردن هم احتیاط می‌کنم، بسیاری از این لاغری‌ها هم به دلیل همین تفکری است که ترمز ما را کشیده و مانع خوردن ما شده، اما بعد می‌گوئیم همین آب باعث لاغری من شد، در توصیه به بسیاری از داروها و خوراکی‌های لاغری نیز همین مثال صدق می‌کند، لذا ممکن است پس از مصرف خوراکی برخی این نظر کلی را داشته باشند که با استفاده از فلان خوراکی لاغر شدند در حالی که این تفکر رژیمی خودشان بوده که باعث لاغری شده نه استفاده از خوراکی خاص.

 

دیدگاه تان را بنویسید