در گفت و گو با جماران؛

اصغر سمسارزاده: 42 سال است که کار می‌کنم و هیچ کس هم نگفته تو چرا استخدام نشده‌ای/ وضع هنرمندان مملکت خوب نیست

اصغر سمسارزاده به جماران گفت: من بازنشسته نیستم، کارمند قراردادی صدا و سیما هستم. 42 سال است که در رادیو کار می‌کنم و هیچ کس نگفته تو چرا بازنشسته نشده‌ای؛ و هیچ کس هم نگفته چرا استخدام نشده‌ای.

لینک کوتاه کپی شد

پایگاه خبری جماران: یکی از پیشکسوتان سینما، تئاتر و تلویزیون با تأکید بر اینکه وضع هنرمندان مملکت خوب نیست، گفت: 42 سال است که در رادیو کار می‌کنم و هیچ کس نگفته تو چرا بازنشسته نشده‌ای؛ و هیچ کس هم نگفته چرا استخدام نشده‌ای.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار جماران با اصصغر سمسارزاده را در ادامه می‌خوانید:

شما از صدا و سیما بازنشسته شده‌اید؟

من بازنشسته نیستم، کارمند قراردادی صدا و سیما هستم. 42 سال است که در رادیو کار می‌کنم و هیچ کس نگفته تو چرا بازنشسته نشده‌ای؛ و هیچ کس هم نگفته چرا استخدام نشده‌ای.

 

آیا در طول این 42 سال برای شما مشکل صنفی پیش آمده یا نه؟

مشکل زیاد داریم، اما مدیران جدید قول‌هایی به ما داده‌اند و من امیدوارم به بتوانند. بودجه رادیو و تلویزیون انصافا کم بود. 24 هزار میلیارد اضافه شده و ان شاء الله حقوق همه ما درست شود و آدم به حقش برسد. نباید زیاده‌خواهی کرد؛ باید بتوانیم زندگی کنیم. اگر آقایان می‌توانند با این پول زندگی کنند، ما هم می‌توانیم؛ اگر نمی‌توانند زندگی کنند، ما هم نمی‌توانیم.

به هنرمندان رسیدگی کنند؛ وضع هنرمندان مملکت خوب نیست؛ کار کم است، بودجه برای تئاتر افتضاح است و شاید اصلا نداریم. ما یک مرکز هنرهای نمایشی داریم. آقای دکتر اسماعیلی فکر این مسأله هم باشند و ان شاء الله بتوانند کاری انجام بدهند.

 

دورنمای شما از لحاظ امکان بازنشستگی چیست؟ آیا بیمه دارید یا خیر؟

بیمه من به سال‌های خیلی گذشته بر می‌گردد. من این را همه جا هم گفته‌ام که خانه سینما 20 سال بیمه پرداخت کرده‌ام و وقتی به سراغ جمع کردن سابقه بیمه رفتم، گفتند 10 سال سابقه داری. الآن مطابق 10 سال بیمه به من حقوق می‌دهند و پیگیر کار هستم و ان شاء الله درست می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید