خرید گوشت اضافه و برخورد امام

آن روز مشهدی حسین به جای یک کیلو، یک کیلو و نیم گوشت گرفت و وقتی صورتحساب را به امام داد، او با تعجب علت را سوال کرد و وقتی پاسخ مشهدی را شنید، گفت: همان مقدار که همیشه می گرفتی بگیر. حاج شیخ علی هم اگر اینطور می خواهد غذایش را از ما جدا کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: هنوز مدتی از حضور امام در نجف نگذشته بود که عده ای در بیرونی منزل امام رفت و آمد می کردند و امام گفته بود هر غذایی که خودش می خورد، به بقیه نیز از همان غذا بدهند. ماه مبارک از راه رسیده بود و مشهدی حسین[1] هم مانند همیشه غذا را تهیه می کرد و حالا چند نفری به افراد بیرونی اضافه شده بود اما میزان غذا همانند قبل بود.

یک روز آقای قرهی[2] به مشهدی گفت: اینهمه آدم در بیرونی هستند و برای افطار و سحر نیاز به غذا هست و شما مانند گذشته غذا تهیه می کنید. بهتر است میزان گوشتی را که می خری، اضافه کنی. مشهدی حسین هم همان حرف را گوش کرد و آن روز به جای یک کیلو، یک کیلو و نیم گوشت خرید.

شب شده بود و موقع حساب و کتاب های روزانه و مشهدی حسین و دفتر و دستک و اتاق امام، آقا صورتحساب را که بررسی کرد، با تعجب پرسید چرا امروز بیشتر از روزهای قبل گوشت خریده ای؟! و مشهدی هم جواب داد که آقای شیخ عبدالعلی اینطور گفتند.

آقا هم با اینکه احترام زیادی برای شیخ عبدالعلی قائل بود، گفت از این به بعد مانند قبل خرید کن و آقای شیخ هم اگر می خواهند می توانند غذایشان را جدا کنند.[3]

 
  1. خدمتکار منزل امام در نجف اشرف در ایام تبعید امام.
  1. آیت الله شیخ عبدالعلی قرهی قهی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه قم که در مرداد ماه سال 94 از دنیا رفت. وی از شاگردان برجسته امام خمینی (س) بود.
  1. برگرفته از خاطره نقل شده از آیت الله سید عباس خاتم یزدی در کتاب آیینه حسن.

 

دیدگاه تان را بنویسید