روایتی شنیدنی از رساندن امام به سکوی سخنرانی در بهشت زهرا(س)

با ورود امام به مسیر کوچه مانندی که محافظان ایجاد کرده بودند، آنها دستانشان را از هم رها کرده و به دستبوسی امام پرداختند و اینگونه ایشان در میان جمعیتی قرار گرفت که همه خواهان دستبوسی و دیدارشان بودند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: دکتر حسن عارفی، پزشک امام درباره روز ورود امام به ایران و رفتن ایشان به بهشت زهرا(س) خاطره ای شنیدنی به شرح زیر گفته است:

در خیابان ورودی بهشت زهرا(س) ازدحام جمعیت توسط عاشقان حقیقی و شیفتگان دیدار امام عزیز به قدری بود که حرکت ماشین حامل معظم له به طرف سکوی سخنرانی را متوقف کرده بود.
ما هم با آمبولانس خود در کنار ماشین حامل حضرت امام امکان حرکت به جلو نداشتیم.
در آن لحظات که ساعتی به طول انجامید، حضرت امام خمینی عزیز در صندلی جلوی ماشین در انتظار باز شدن مسیر حرکت بودند، ولی به هیچ وجه امکان پذیر نبود.
با وجود آنکه شیشه‌های ماشین بالا و داخل محوطه ماشین گرم و محدود و مسدود بود، حضرت امام با صبر و شکیبایی خاصی که مخصوص شخص ایشان بود به اظهار محبت یکایک افراد جواب می‌دادند.
ساعتی گذشت، ولی حرکت به طرف سکوی سخنرانی امکان پذیر نبود، چون آمبولانس ما حامل بلندگوی دستی نیز بود، از داخل ماشین به حضرت امام عرض کردم آیا مایلند با بلندگوی دستی برای مردم صحبتی کوتاه داشته باشند، ولی حضرت امام خمینی فرمودند: «خیر، سخنرانی را باید از سکوی مربوطه که قبلاً تعیین شده انجام دهم.»
لحظه‌ای بعد هلیکوپتری در فضای بالای ماشین ما ظاهر شد و با کوشش زیاد و زحمت فراوان، بالاخره مردم از کنار ماشین پراکنده شدند و حضرت امام خمینی از داخل ماشین به داخل هلیکوپتر تشریف بردند. هلیکوپتر، حضرت امام را به محوطه داخل بهشت زهرا در نزدیکی سکوی سخنرانی برد. ما هم با زحمت زیاد در مسیر خود داخل خیابانهای پر جمعیت بهشت زهرا حرکت کردیم و آمبولانس خود را در کنار سکوی سخنرانی قرار دادیم و آماده انجام وظیفه شدیم.
سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی با خصوصیات منحصر به فردش، همانگونه که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بارها پخش شده است، معرف حضور همگان است.
با سابقه‌ای که از وضع خیابان ورودی بهشت زهرا داشتیم، به برادران حفاظت امام توصیه کردم که از سکوی سخنرانی تا هلیکوپتر حداقل سه ردیف صف با ایجاد زنجیره توسط دست‌های گره کرده برادران محافظ، کوچه‌ای برای حرکت امام عزیز ایجاد شود تا ان‌شاء‌الله حضرت امام به راحتی بتوانند از سکوی سخنرانی تا محل بلند شدن هلیکوپتر حرکت کنند.
کمیته حفاظت با برنامه‌ریزی دقیق، کوچه‌ای که محصور به برادران محافظ بود ایجاد کرد، ولی با ورود حضرت امام در این مسیر برادران محافظ دستها و زنجیر‌ها را رها کرده و خود به دست بوسی عزیزشان شتافتند و حضرت امام در میان جمعیتی قرار گرفت که همه خواهان نزدیک شدن و دست بوسی بودند. در این رهگذر عمامه معظم‌له از سر مبارکشان افتاد و توسط مردم به تبرک برده شد.

بیشتر بخوانید: 

واکنش ها به بیعت همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی/ محتوای شعارها چه بود؟

سخنرانی تاریخی امام خمینی در بهشت زهرا(س)


در این لحظات چاره‌ای جز بازگشت امام به سکوی سخنرانی نبود،‌ از آنجایی که برادر ارجمند و فرزند برومند حضرت امام جناب آقای حاج سید احمد خمینی، هر لحظه و بیش از همه مواظب حضرت امام بودند با سرعت و زرنگی خاصی عمامه خود را به سر مبارک حضرت امام گذاشتند و حضرت امام با لباس رسمی مجدداً در روی سکوی سخنرانی قرار گرفتند. هلیکوپتر بعد از تلاش برادران محافظ و عقب زدن مردم چهار مرتبه تصمیم به نشستن گرفت تا حضرت امام را به تهران منتقل کند،‌ ولی به علت ازدحام جمعیت امکان پذیر نشد. تصمیم گرفتیم با آمبولانس آژیرکشان به داخل جمعیت وارد شویم و از طریق آمبولانس امام را از محوطه پرجمعیت بهشت زهرا خارج کنیم.
به محض وقوع این فکر، اقدام کردیم و آژیرکشان و با اخطار بلندگوی آمبولانس از وسط جمعیت عبور کرده و در کنار سکوی سخنرانی به نحوی قرار گرفتیم که درب عقب آمبولانس در کنار سکوی سخنرانی قرار گرفت و با مهارت و سرعت خاصی امام عزیز را به داخل آمبولانس آوردیم و بعد از بستن درب عقب آمبولانس، آژیرکشان از کنار سکوی سخنرانی و جمعیت و خیابان‌های بهشت زهرا خارج شدیم.

برشی از کتاب طبیب دلها، ص31

 

دیدگاه تان را بنویسید