درگیری مسلحانه میان گارد شاهنشاهی و همافران چگونه شکل گرفت؟

با بلند شدن صدای صلوات بچه های نیروهای هوایی، گاردی ها هجوم می آورند، خبر که به مردم می رسد از نیروهای هوایی حمایت می کنند و... .

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: قبل از 21 بهمن، بچه های انقلابی آمدند و در اطراف اقامتگاه امام فرستنده تلویزیونی با برد کم و مدار بسته راه اندازی کردند که خانه های اطراف و حوالی تا یک شعاعی تصاویر را دریافت می کردند. مغازه های اطراف خیابان ایران هم استفاده می کردند. تلویزیون ملی هم شب 21 بهمن تصاویری از ورود امام را نمایش داد. آن شب بچه های نیروی هوایی که داخل غذاخوری (پادگان) بودند به محض رسیدن تصویر امام از تلویزیون صلوات می فرستند، عده ای برخورد می کنند و درگیری از همان جا شروع می شود. نیروهای گارد می آیند و با بچه ها درگیر می شوند. خبر به بیرون می رسد، جمعیت هجوم می آورد و از نیروهای هوایی حمایت می کنند. بچه های نیروی هوایی هم در اسلحه خانه ها را باز می کنند و اسلحه بر می دارند. جنگ مسلحانه تمام عیار از همانجا شروع می شود. یک طرف گارد بود و طرف دیگر همافران و مردم بودند.

 

بیشتر بخوانید: 

ماجرای سلام نظامی امام به همافران چه بود؟

واکنش ها به بیعت همافران با امام خمینی/ محتوای شعارها چه بود؟

 

منبع: برشی از کتاب امام خمینی و هیات های دینی مبارز؛ ص 237؛ ناشر: چاپ و نشر عروج؛ چاپ اول (1387). خاطره به نقل از فضل الله فرخ.

دیدگاه تان را بنویسید