من به کسی اجازه اهانت به زعیم مسلمین را نمی دهم

با شنیدن صحبت هایی علیه آیت الله بروجردی، چهره امام در هم کشیده شد و گفت: به هیچ کس اجازه نمی دهم به زعیم مسلمین اهانت کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: امام حفظ موقعیت آیت الله بروجردی را شرعا لازم می دانستند. شاهد بر این مدعا ماجرایی است که مرحوم آقای اشراقی برایم نقل کرد. ایشان که از دوستان قدیمی من بود و مدتی هم با مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی سه نفری مباحثه می کردیم، می گفت: تازه با خانواده امام وصلت کرده بودم. تابستان بود و امام به همدان رفته بودند. در همان زمان روابط ایشان در ظاهر با آیت الله بروجردی خوب نبود. من برای دیدن امام به همدان رفتم. با خودم فکر کردم حالا که امام قدری از آیت الله بروجردی رنجش خاطر دارد بد نیست انتقادی از آیت الله بروجردی بکنم. تا شروع به صحبت درباره ایشان کردم، امام قیافه شان را در هم کشیدند و سرشان را پایین انداختند. بعد سرشان را بلند کردند و فرمودند آقای اشراقی من به کسی اجازه نمی دهم به زعیم مسلمین اهانت کند. هر کس و در هر مقامی که باشد.

 

 

برشی از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی، جلد 5، ص 35-36؛ چاپ سوم(1385)؛ ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج. خاطره به از نقل از مرحوم آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی.

دیدگاه تان را بنویسید