به گزارش ایرنا، علی باقرزاده روز دوشنبه در نخستین یادواره شهدای سوادآموزی استان زنجان و 176 شهید کشور با گرامیداشت شهدای هفته دولت و هشت سال دفاع مقدس افزود: تکریم 14 هزار معلم و دانش آموز شهید و 177 شهید سوادآموزی کشور کمتر از شهادت نیست و خدمت به انقلاب با جنگ تحمیلی گره خورده است.
وی با بیان اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی جنگ نکردیم و دفاع کردیم، یادآوری کرد: جنگ تنها پدیده ای نیست که به انسان لطمه زده چرا که جهل و نادانی، فقر و گرسنگی و جنگ و خونریزی نیز همدیگر را پشتیبانی کرده و موجب وارد شدن خسارت می شود.
معاون وزیر آموزش و پرروش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را طولانی ترین، بزرگترین و پرخسارت ترین جنگ در میان جنگ های 15 هزار ساله بیان کرد و گفت: 32 کشور به طور مستقیم از رژیم بعثی عراق حمایت و فرزندان ایران اسلامی از خاک، ثروت، عزت و شرف آن دفاع کردند.
باقرزاده اظهارداشت: هر خدمت و اقدامی برای شهدا و خانواده های آنان و هر مسئولیتی در این خصوص به نحو مطلوبی و شایسته باید ادا شود.
وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس محدود به هشت سال نبود و هنوز ادامه دارد، افزود: در زمان حاضر فقط میدان دشمنی های دشمنان ایران و اسلام تغییر کرده است که باید این فضاها به درستی شناخته شود.
معاون وزیر آموزش و پرروش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: تحت فشار قرار دادن دشمنان به پشتوانه قدرت علمی، آگاهی، ایمان و بصیرت ملت ولایتمدار است که باید این مقوله ها تقویت شود.

** 4499 نفر در زنجان تحت پوشش خدمات سوادآموزی قرار گرفته اند
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز به گزارش برنامه های اجرا شده این دستگاه در سال گذشته در حوزه سوادآموزی اشاره کرد و گفت: آموزش مخاطبان در دوره سوادآموزی 2 هزار و 44نفر، دوره انتقال یکهزار و 765 نفر و در دوره تحکیم نیز 690 نفر بود.
مریم رشتچی یادآوری کرد: در آموزش عملی نماز یکهزار و 600 سوادآموز و 300 آموزش دهنده تحت پوشش آموزش طرح قرار گرفتند.
وی به آموزش رایانه به سوادآموزان دروه انتقال اشاره کرد و افزود: در این دوره 100 نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که 38 نفر از آنها موفق به کسب مدرک از بنیاد ICDL ایران شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح خواندن با خانواده برای 2 هزار و 309 سوادآموز، کتابخوانی و انشا نویسی نیز برای2 هزار و 369 نفر اجرا شد.
رشتچی به برنامه های سالجاری سوادآموزی در استان زنجان اشاره کرد و یادآوری کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 2 هزار و 436 نفر در دوره سوادآموزی، یکهزار و 217 نفر در دوره تحکیم سواد و یکهزار و 803 نفر نیز در دوره انتقال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا، نخستین یادواره شهدای سوادآموزی استان زنجان و 176 شهید کشور با یاد و خاطره شهیدان معلم سوادآموزی حمید حمدی، ابوالفضل پاکراد، جواد گلشنی منفرد، مهدی طهماسبی و فرید دارایی برگزار شد.
در پایان این مراسم خانواده های این شهدای والامقام تجلیل و قدردانی شدند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.