به گزارش ایرنا، حسین جعفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از70 پروژه قابل بهره برداری بخش کشاورزی استان زنجان 57 پروژه سامانه نوین آبیاری در یک هزار و 200 هکتار با بیش از 109 میلیارد و 673 میلیارد ریال و تثبیت اشتغال 341 نفر است.
وی با بیان اینکه بهره برداری از پنج واحد گلخانه ای در استان با 16 هزار مترمربع اشتغال 20 نفر را فراهم می کند، یادآوری کرد: این تعداد پروژه گلخانه ای با سرمایه گذاری بیش از 2 میلیارد و 110 میلیون ریال محقق شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، از بهره برداری چهار پروژه در حوزه صنایع کشاورزی استان خبرداد و گفت: این پروژه ها شامل سیلوی ذخیره‌سازی غلات، بسته بندی کشمش، بسته بندی سبزی و صیفی و دمنوش گیاهی و بسته بندی آب آشامیدنی است.
به گفته جعفری، سرمایه گذاری انجام شده در حوزه صنایع کشاورزی استان زنجان بیش از 15 میلیارد و 400 میلیون ریال با اشتغال 52 نفر است.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از سه پروژه پرورش آبزیان در استان زنجان در هفته دولت اشتغال پنج نفر دیگر نیز در این بخش محقق می شود، خاطرنشان کرد: این پروژه ها نیز با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و 570 میلیون ریال در استان زنجان انجام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: علاوه بر پروژه های بیان شده، فاز دوم پروژه پرورش بوقلمون مادر در شمالغرب کشور با 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری طی هفته دولت در استان به بهره برداری می رسد و در این بخش نیز اشتغال 10 نفر محقق می شود.
به گزارش ایرنا، صادرات انواع محصولات کشاورزی از این استان به 16 کشور دنیا انجام می شود که طی سال گذشته نسبت به سال 95، 147 درصد رشد یافت.
طی سال گذشته بیش از 57 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شد.
طی سال 95 نیز 50 هزار تن انواع محصول کشاورزی از این استان صادر شد.
این میزان، نسبت به صادرات محصولات کشاورزی ثبت شده در سال 94، رشد 34 درصدی داشت.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.