به گزارش ایرنا، فریدون احمدی روز شنبه در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان زنجان افزود: نهادهای انتخابی باید برای ارتقای جایگاه خود به تقویت یکدیگر بپردازند و از کسی انتظار رفع مشکل نداشته باشند.
وی با بیان اینکه هنوز به بلوغ اجتماعی نرسیده ایم، یادآور شد: منتخبان مردم همدیگر را در عرض یکدیگر می بینند در حالی که در طول هم هستند و هر کدام باید مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.
احمدی اظهار داشت: هر کدام از نمایندگان و منتخبان مردم باید به وظایفه خود آگاه باشند و به تضعیف یکدیگر نپردازند.
رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دخالت نهادها در امور یکدیگر با هدف ناکارآمد جلوه دادن، موجب بدتر شدن شرایط و مشکلات کنونی می شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: اولویت برنامه های این استان توسعه صنعت، کشاورزی و خدمات است و باید از ظرفیت قابل توجه کنونی به عنوان فرصت طلایی استفاده کرد.
علی وقفچی ظرفیت اجرایی و نظارتی شوراهای اسلامی شهر و روستا را فراتر از مجلس شورای اسلامی خواند و لازمه بهره گیری از این جایگاه را پذیرش ظرفیت بالای آن و تلاش برای بهره گیری از این موقعیت برشمرد.
وی بر لزوم اجرای طرح هادی در روستاها با هدف اصلاح خانه های تخریب شده تاکید کرد و خواستار تعیین تکلیف هزینه املاک واقع در طرح های هادی شد.
وقفچی ادامه داد: همایش ملی ظرفیت های کشاورزی و گردشگری استان زنجان در آینده نزدیک برگزار می شود که باید تمام بخش های این استان در آن دیده شده و همکاری لازم را داشته باشند تا به نتیجه مطلوب برسد.
رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی به ثبت نام زنجان به عنوان شهر ملی ملیله اشاره کرد و گفت: امیدواریم بزودی زنجان را با نام پایتخت جهانی ملیله معرفی کنیم.
وی دیگر مشکلات این استان را مربوط به مباحث آب و راه و بهره گیری از مدیران غیر بومی خواند و خواستار رفع مشکلات زیست محیطی زنجان شد.
نماینده مردم شهرستان ایجرود و ماهنشان هم در این نشست گفت: تعامل نمایندگان مجلس و شورا های شهر و روستا فرصتی است که باید آن را برای خدمت رسانی و حل مشکل مردم مغتنم شمرد.
سید مرتضی خاتمی بر لزوم آسیب شناسی جایگاه کنونی نهادهای مردمی و شوراها تاکید کرد و افزود: شوراها باید اتاق های فکر خود را برای شناسایی و ارائه راهکارهای بهبود شرایط موجود فعال کنند.
وی تصریح کرد: متاسفانه مسئولیت های اجتماعی معادن در مناطقی که دارای معدن است محقق نمی شود.
رییس شورای اسلامی استان زنجان هم در این نشست گفت: مشکلات اولویت دار این استان عبارت از آب، اصلاحات ساختار اقتصادی، بیکاری به خصوص در بخش خدمات، فساد سیستمی، نا امیدی و کاهش سرمایه اجتماعی است.
رضا مولایی با بیان اینکه شهرداری ها از نبود درآمد پایدار رنج می کشند، تاکید کرد: این وضعیت چشم انداز خوبی را برای آینده آنها نشان نمی دهد.
وی بر لزوم توجه به صنعت گردشگری تاکید کرد و یادآورشد: بخش قابل توجهی از اشتغال در بخش خدمات در همین زمینه محقق می شود.
مولایی با بیان اینکه برای ارتقای سطح جامعه شوراهای به توجه نمایندگان مجلس نیازمندیم، اظهار داشت: شوراهای فرا دستی چشم انداز خوبی ندارند و حتی از امکانات اولیه هم برخوردار نیستند.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان اختصاص زمین برای احداث ساختمان را یکی از مطالبات این شورا خواند و گفت: قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر تاکنون خروجی مناسبی نداشته است و اکنون مشکلات فراوانی دارد.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.