به گزارش ایرنا، محمد عزیزی روز جمعه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های ابهر، خرمدره، سلطانیه، خدابنده که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهندسی فرهنگی جامعه است و در حقیقت ارگان های مرتبط با حوزه فرهنگ تمرکز خاصی برای مهندسی فرهنگی جامعه وجود ندارد.
وی ادامه داد: متاسفانه متولیان و نهادهای حوزه فرهنگ سمت و سوی خود را پیش گرفته اند، درصورتی که اگر این تمرکز فرهنگی وجود داشت می توانستیم اجماع را در کشور بوجود بیاوریم.
عزیزی اظهار داشت: در زمینه فرهنگ عمومی در جلسات بسیار سخن به میان می آید ولی هنوز نتوانسته ایم نتیجه این نشست ها را به بطن جامعه ببریم.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان ابهر روزگاری پایتخت ایران بوده از این رو دارای آثار تاریخی و عمق فرهنگی و هنری بسیاری است.
وی اظهار داشت: شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه در نزدیکی پایتخت از کمترین امکانات فرهنگی برخوردار هستند و در بسیاری از مواقع نمی‌توانند به برنامه های لازم را برگزار کنند.
عزیزی تاکید کرد: تنها کتابخانه شهرستان ابهر با نام علامه طباطبایی است که شورای فنی استان حضور افراد را در این مکان خطرناک ارزیابی کرده و امیدواریم با کمک حوزه عمرانی استان عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهر ابهر بزودی آغاز شود.
نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات حوزه فرهنگ و هنر شهرستان سلطانیه نیز تصریح کرد: با وجود گذشت 6 سال از شهرستان شدن سلطانیه، این شهرستان نه تنها مرکز فرهنگی ندارد بلکه اداره فرهنگ نیز در آن مستقر نشده است.
فرماندار ابهر نیز در این مراسم گفت: کشور ایران از ابتدای انقلاب مسائل مختلفی را پشت سر گذاشته و دشمنان در حوزه های مختلف این دیار را مورد هجمه قرار داده اند که خوشبختانه از تمامی این مراحل سربلند خارج شده ایم.
علی حیدری افزود: یکی از وظایف اصلی فرهنگ و هنر تقویت بنیان، افزایش اعتماد اجتماعی و همچنین تقویت انسجام ملی است.
وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی و هنری شهرستان ابهر لازم است تمرکز امکانات منحصر به مرکز استان نباشد و با توجه به اینکه هنرمندان شهرستان همپای هنرمندان مرکز استان فعالیت می‌کنند لازم است امکاناتی را دریافت کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: فرهنگسرای نور، تنها سالن آمفی تئاتر هنرمندان ابهر با حداقل امکانات فعالیت می کند.
حیدری با اشاره به برگزاری مراسم 'روز ابهر' تاکید کرد: در این مراسم مشاهیر گذشته و معاصر شهرستان معرفی خواهد شد و برگزاری این مراسم نیازمند کمک و مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.