به گزارش ایرنا، شامگاه پنجشنبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکی از برنامه های سفر 2 روزه خود به زنجان در جمع هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه این استان حاضر شد و به سخنان آنان گوش داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ابتدای این نشست از عقد تفاهم نامه سه ساله میان وزارت متبوع خود و استانداری برای افزایش بستر و فعالیت های فرهنگی خبر داد و اعتبار پیش بینی شده برای اجرای آن را نزدیک 430 میلیارد ریال برشمرد.
نخستین کسی که از میان حاضران در این نشست سخن گفت، ولی الله رحیمی مدیر دارالقرآن کریم زنجان بود که از نبود متولی خاص و متمرکز گلایه کرد و گفت: در دوره های آموزشی قرآنی اغل دوره های اخلاقی فدای تکنیک ها شده است.
رحیمی همچنین از قطع بودن بیمه فعالان قرآنی طی سال های گذشته خبر داد و ادغام 2 اتحادیه مردمی قرآنی و انجمن قرآنی را زمینه ساز جنگ داخلی میان آنان برشمرد.
هادی وحیدی شاعر زنجانی شخص دیگری بود که خواستار حمایت مادی از انجمن های ادبی شد و نبود آن را بستر ساز به خطر افتادن ادامه حیات این انجمن ها اعلام کرد.
وحیدی همچنین از برگزار نشدن 2 سالانه غزل منزوی گلایه کرد و تخفیف خرید کتاب های پیش بینی شده را ناکافی برشمرد.
آزیتا بخشمند نماینده جامعه موسیقی استان زنجان هم در ادامه هنرمندان را سربازان خط مقدم جنگ فرهنگی خواند و آنان مسئول صیانت از فرهنگ کشور در برابر بیگانگان معرفی کرد.
وی هم برگزار نشدن جشنواره موسیقی گلایه داشت و آن را تنها بستر عرضه ثمره یک سال فعالیت هنرمندان موسیقی خواند و خواستار برگزاری آن در مدت زمان باقی مانده از سال جاری شد.
بخشمند هم از مشکلات بیمه ای ناراضی بود و خواستار کاهش فاصله بسیار میان پرداخت حق بیمه و باز گرداخت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
علی اکبر شیوخی نماینده اصحاب رسانه استان زنجان هم از روند طولانی صدور مجوز مطبوعات و حذف یارانه اشتراک نیم بها سخن گفت و خواستار اصلاح این رویه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
پرویز آزادی مدیر سینما بهمن زنجان هم خواستار ورود دولت برای راه اندازی این فضای فرهنگی شد و از تعیین تکلیف نکردن بنای سینما قدس این شهر گلایه کرد.
استاندار زنجان در ادامه این استان را دارای ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی و تاریخی قابل توجهی خواند و گفت: فضای اجتماعی و فرهنگی زنجان گریه و خنده را با هم دارد و از همین رو در کنار آنکه پایتخت شور و شعور حسینی محسوب می شود، شاددترین استان کشور هم به شمار می آید.
اسدالله درویش امیری هنرمندان را سرمایه اجتماعی و فرهنگی جامعه خواند و بر لزوم بهره گیری از توانمندی آنان برای تحکیم مبانی جمهری اسلامی تاکید کرد.
وی اعتبار در اختیار قوه مجریه که به دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از بخش فرهنگ و هنر می رسد را بسیار اندک و محدود خواند و افزود: این رقم نمی تواند پاسخگوی مطالبات تمام هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه باشد.
درویش امیری با بیان اینکه برای دولت امکان ساخت سینما وجود ندارد، اعتبار در اختیار دولت را برای ساخت چنین فضاهایی بسیار محدود خواند و خواستار جلب مشارکت بخش خصوصی شد.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.