رحیم حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سوارکار زنجانی که بالاترین رنکینگ جهانی را طی 2 سال اخیر به دست آورده، از سوی فدراسیون جهانی به این دوره از رقابت های المپیک دعوت شده است.
وی اظهار داشت: نجفی نیا در رشته پرش با اسب این رقابت ها که مهر امسال برگزار خواهد شد به مصاف حریفان خواهد رفت و امید است با استفاده از تجارب ارزشمند خود به پیروزی دست یابد و برای کشور و زنجان فخرآفرین شود.
حسنی، افزود: در حال حاضر این سوارکار زنجانی به همراه پوریا غفار اوغلی زنجانی در اردوی آمادگی تهران هستند و زیر نظر مربی خارجی تمرین می کنند.
وی تصریح کرد: غفاراوغلی زنجانی به عنوان نفر دوم تعیین شده است که اگر مشکلی برای عرشیا نجفی نیا پیش آید به عنوان جایگزین در این المپیک حضور یابد.
رئیس هیات سوارکاری استان زنجان گفت: غفار اوغلی نیز در رشته پرش با اسب، به عنوان نفر دوم، موفق به کسب سهمیه المپیک شد که این مایه فخر و مباهات است.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر قریب 150 ورزشکار زن و مرد زنجانی به صورت رسمی و بیمه شده در ورزش سوارکاری فعال می باشند که اغلب این سوارکاران در رشته پرش با اسب مشغول به فعالیت هستند.
استان زنجان از وجود 12 باشگاه سوارکاری که توسط بخش خصوصی ایجاد شده، بهره مند بوده و چند باشگاه سوارکاری نیز در شرف بهره برداری است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.