خلیل آقاجانلو روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صاحبان این ماشین آلات قصد تصرف منابع طبیعی را داشتند، که از آن ممانعت شد و در کل سال گذشته نیز در این راستا 83 دستگاه ماشین آلات سنگین از متعرضان به منابع طبیعی توقیف شد.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد عملیات های این نهاد در مبارزه و پیشگیری از تصرف زمین های ملی، 393 مورد بوده که در مجموع از تصرف به وسعت 703 هکتار پیشگیری شده است.
وی اظهار داشت: سال 96 تعداد این عملیات ها 456 مورد بوده، که باعث شد از تصرف حدود چهار هزار هکتار زمین های ملی پیشگیری کند.
آقاجانلو تاکید کرد: از مردم انتظار داریم برای پیشگیری از تصرف اراضی ملی، آتش سوزی مراتع، جنگل ها و هرگونه گزارش دراین راستا طی شبانه روز با شماره 1504 تماس بگیرند.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: طبق گزارشات مردمی در این مدت 638 مورد گزارش به این مجموعه وصل شده که در قیاس با کل سال گذشته رشد خوبی هم داشته است.
وی افزود: آمارهای سال گذشته از وصول گزارشات مردمی به تعداد یکهزار و 153 مورد حکایت دارد، بنابراین آمار در این حوزه نیازمند فرهنگ سازی بیشتری هستیم، تا مردم نسبت به موضوعات پیرامون خود حساس شده و درباره آن احساس مسئولیت بیشتری کنند.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار داشت: امسال برابر قانون پنج نفر از متصرفان به واسطه مراجع قضایی بازداشت شده، در حالیکه سال گذشته در طول سال چهار نفر بازداشت شده بودند.
به گزارش ایرنا، امسال با گشت و نظارت یگان حفاظت این اداره کل، طی سالجاری نزدیک به 34 هکتار از زمین های منابع طبیعی استان رفع تصرف شده است.
کل زمین های مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل ها است.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.