احمد زمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود: مالیات اثر توزیعی و باز توزیعی در بطن ساختارهای اقتصادی دارد و منجر به توزیع ثروت در کشور می شود.
وی یادآورشد: سالانه سه درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و وزارت کشور و یک درصد به بخش سلامت تخصیص داده می شود.
زمانی اظهار کرد: سال گذشته حدود 180 هزار میلیارد ریال به شهرداری ها و 43 هزار میلیارد ریال به طرح تحول سلامت اختصاص یافت.
معاون پژوهش و برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بخش قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی به پروژه های عمرانی و بخشی هم به حقوق کارمندان دولت به مفهوم تامین نیروی انسانی، صرف می شود.
وی خاطرنشان کرد: سهم کارمندان از درآمدهای مالیاتی بستگی به ردیف های بودجه ای دارد و آنچه که هست، بخش اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای در هزینه های عمرانی و حقوق کارکنان و بخشی هم هزینه های جاری دستگاه های اجرایی صرف می شود.
زمانی با بیان اینکه سهم هزینه های جاری در کشور بیش از هزینه های عمرانی است، ادامه داد: مشکل اینجاست هر زمان که دولت با مشکل مواجه می شود، به علت محدودیت منابع، باید از هزینه های عمرانی کسر کرد از همین رو باید برای تامین بودجه از طریق مالیات تلاش کرد.
طی سال جاری یک میلیون و 140 هزار میلیارد ریال از بودجه سه میلیون و 500 هزار میلیارد ریالی کشور از طریق مالیات تامین خواهد شد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.