خلیل آقاجانلو روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال برای امور آبخیزداری استان زنجان، 130 میلیارد ریال اختصاص یافته است،
افزود: این طرح ها حداکثر باید تا مردادماه سال جاری به بهره برداری برسند
وی با اشاره به طرح در دست اجرای آبخیزداری کرسف، اظهار کرد: این بند خاکی باعث خواهد شد تا 200 هزار مترمکعب از روان آب های منطقه مهار و برای کشاورزی استفاده شود.
آقاجانلو با اشاره به طرح آبخیزداری پارک شهر قیدار که از سال 86 شروع شده، تاکید کرد: تا کنون حدود 50 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و بیش از 100 هکتار جنگل کاری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در این پارک جاده و مسیر پیاده روی احداث کرده و برای تامین فضای سبز بند خاکی با ظرفیت 94 هزار مترمکعب ساخته ایم.
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اضافه کرد: آخرین طرحی که بند و حوضچه با ظرفیت سه میلیون مترمکعب احداث کرده ایم، طرح آبخوان داری دشت دوتپه است.
آقاجانلو با بیان اینکه میزان فرسایش خاک در کشور نزدیک 17 تن در هکتار است، گفت: طبق آمار، این میزان حدود سه برابر میانگین جهانی است.
وی با اشاره به شاخص‌ های مهم و موثر در کاهش روند فرسایش خاک، تصریح کرد: اجرای طرح‌های جنگل داری، حفاظت جنگل‌ها، مراتع مدیریت پایدار منابع خاک، آبخیزداری، تخریب نکردن سرزمین، مرتع‌داری و آبخوان‌داری از جمله این شاخص هااست.
مدیرکل منابع ‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تبیین ضرورت های مبارزه با بیایان زایی خاطرنشان کرد: تقویت پوشش گیاهی و ذخیره منابع آبی سبب کاهش بیابان‌زایی و جلوگیری از پدیده گرد و غبار می شود.
به گزارش ایرنا، اعتبارات مصوب منابع طبیعی زنجان در سال گذشته حدود 210 میلیارد ریال بود، که از این میزان 110 میلیارد ریال مربوط به اعتبارات ملی محسوب می شد.
از این میزان حدود 50 درصد اعتبارات استانی و حدود 32 درصد اعتبارات ملی تخصیص یافت.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.