به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در جلسه سلول های بنیادی استان زنجان افزود: امروزه پژوهش و علم به کمک جامعه آمده و در این میان دانشمندان معتقدند که در 20 سال آینده 80 درصد بیماران از طریق پیوند سلول های بنیادی درمان خواهند شد.
وی اظهار کرد: بروز این مساله دریچه ای را به سوی نخبگان و اهل پژوهش در داخل کشور باز و علاوه بر وجود ظرفیت های این بخش در داخل کشور فرصتی را نیز برای خارج مهیا می کند.
درویش امیری افزود: با وجود ضعف ها و ایردات و اشکالاتی که در برخی زمینه ها وجود دارد، محققان و پزوهشگران کشورمان توفیقات قابل توجهی در حوزه سلول های بنیادی داشته اند.
وی بیان کرد: قبل از انقلاب کشورمان در این حوزه هیچ قدمی برنداشته بود که خوشبختانه از سال 70، فرزندان این مرز و بوم وارد شدند و با انجام کارهای پژوهشی جایگاه بسیار خوبی را در آسیا و و حتی دنیا کسب کردند.
استاندار زنجان ادامه داد: هم اکنون موفقیت هایی در حوزه علوم پزشکی کسب شده و حتی کشورهای منطقه به این موضوع اشاره می کنند که ایران در حوزه سلول های بنیادی پیشرفت های خوبی را داشته است.
وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از 18 مرکزدر حوزه سلول های بنیادی کار پژوهشی و علمی کشور فعالیت می کنند که در سال های گذشته رتبه های بسیار خوبی را کسب کرده اند که نشان از نبوغ استعداد و تسلط فرزندان این مرز و بوم، نخبگان و دانشمندان ایرانی در این بخش است.
درویش امیری ابراز امیدواری کرد: این روند همچنان درکشورمان استمرار یابد چرا که اندیشه بشر به شدت محتاج پیوند سلول های بنیادی است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: باید از ظرفیت های فعلی برای گستر ش و توسعه سلول های بنیادی در استان بهره گرفت.
کریم الله شعبانی افزود: سرمایه گذاری لازم در این بخش علاوه بر ایجاد انگیزه به پویایی و رشد بیشتر حوزه علوم فنون به ویژه سلول های بنیادی منجر می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان نیز ادامه داد :موضوع سلول‌های بنیادین از دهه 70 فعالیت‌ها آغاز شده و هم اکنون در نقطه خوبی قرار داریم.
پرویز قز لباش افزود: علوم پزشکی ظرفیت های بسیار خوبی برای پیشبرد فعالیت های خود به ویژه در حوزه سلول های بنیادی دارد هر چند در شرایط کنونی کمبود منابع مالی کار را سخت تر کرده است.
وی بیان کرد: هم اکنون با وجود کمبود منابع مالی یک حرکت پر شتاب برای آینده پی ریزی شده و بر این اساس علوم پزشکی استان تلاش دارد با مدیریت منابع مانع از بروز کمبود در بخش های آموزشی و پرژوهشی شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: 2 حوزه پژوهش و آموزش اهمیت زیادی دارد چرا که به پیشبرد بهتر فعالیت های این واحد دانشگاهی منجر می شود.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.