سرهنگ محمدعلی عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خستگی و خواب آلودگی راننده، استقبال از مرگ است که متاسفانه برخی رانندگان نسبت به این مهم بی توجه بوده و آن را جدی نمی گیرند.
وی اظهار کرد: قریب 25 درصد از تصادف های رانندگی رخ داده در سایر مسیرهای ارتباطی استان زنجان نیز به دلیل انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز بوده است.
عظیمی تصریح کرد: اگر هشدارها و توصیه های پلیس راه و قوانین و مقررات از سوی رانندگان جدی گرفته شود به حتم میزان تصادف ها کاهش چشمگیری خواهد یافت.
وی به تصادف های رانندگی اتفاق افتاده در 48 ساعت اخیر اشاره کرد و افزود: متاسفانه طی مدت یاد شده، چهار فقره سانحه رانندگی منجر به فوت و جرح در مسیرهای ارتباطی این استان رخ داد که این قابل تامل است.
عظیمی با بیان اینکه روز پنجشنبه /7 تیر/ سه فقره و روز جمعه /8 تیر/ نیز یک فقره تصادف فوتی رخ داد اظهار کرد: تعداد فوتی های هفتم تیر به سه نفر با 6مصدوم و روز هشتم نیز به یک کشته و سه مصدوم رسید.
وی به سوانح رانندگی رخ داده در روز پنجشنبه اشاره کرد و افزود: واژگونی یک دستگاه خودروی سواری در کیلومتر 35 جاده زنجان - میانه منجر به فوت یک زن 70 ساله مصدومیت راننده، واژگونی یک دستگاه تراکتور منجر به مرگ راننده و مصدومیت پسربچه پنج ساله و برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودروی سواری نیز موجب مرگ ترک نشین و مصدومیت موتورسوار و راننده و سه سرنشین خودرو شد.
عظیمی ادامه داد: جمعه نیز براثر برخورد کامیون و خودروی سواری در آزادراه زنجان - تبریز، یکی از سرنشینان خودروی سواری جان باخت و سه مصدوم آن نیز به بیمارستان منتقل شدند.
استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
سال 95 مرگ و میرهای ناشی از تصادف رانندگی در سطح این استان در مجموع به 248 نفر و سال 96 نیز به 219 نفر رسید.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.