مرتضی خاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تحول نظام سلامت از کارهای بسیار موثر دولت یازدهم محسوب می شود که دستاوردهای بسیار بزرگی از قبیل حضور متخصصان در مناطق محروم، ایجاد و راه اندازی 24 هزار تخت در مراکز بیمارستانی کشور، کاهش پرداختی ها از جیب مردم و دسترسی بهتر آنان به خدمات بهداشتی و درمانی را به دنبال داشت.
وی اظهار کرد: اجرای این طرح پس از مدتی به دلیل تحمیل هرینه های هنگفت مشکلاتی را بوجود آورد که با توجه به کمبود منابع دولت به ویژه در حوزه بهداشت و درمان تداوم آن به بازنگری جدی نیاز دارد.
خاتمی افزود: یکی از مشکلات طرح تحول نظام سلامت، همپوشانی بیمه ای (افراد دارای چند دفترچه درمانی به طور همزمان) است که با راه اندازی بانک جامع اطلاعاتی، مشکلات این بخش رفع و علاوه بر کاهش هزینه ها، خدمات موثری به گروه های هدف ارائه می شود.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عمده ترین چالش پیش روی این طرح پایدار کردن منابع مورد نیاز است که باید به این مهم توجه کرد.
وی بیان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و هم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر بازنگری و تداوم اجرای این طرح تاکید جدی دارند و در این میان متناسب با اولویت ها می توان آن را ادامه داد.
خاتمی خاطرنشان کرد: تخصیص منابع پیش بینی شده و اصلاح روش ها، چشم انداز بهتری را در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت بوجود می آورد.
به گزارش ایرنا، طرح تحول نظام سلامت طرحی برای بهبود سیستم‌های سلامت ایران است که با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات این حوزه از ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۳توسط دولت یازدهم در کشور اجرایی شد.
7320/ 6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.