به گزارش ایرنا، مسعود علیاری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اقدامات مهم این اداره کل اجرای بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب در سال جاری با وجود تنگناها و مشکلات مالی سازمان تامین اجتماعی است.
وی یادآور شد: این کار در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، به منظور حمایت از تولید داخلی نیز طی سال جاری و بصورت داوطلبانه ازتاریخ 10 اردیبهشت به مدت 2 ماه آغاز شده که 10 روز دیگر به پایان می رسد.
علیاری افزود: بخشودگی جرائم به رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان کمک فراوانی می کند که اطلاع رسانی لازم به کار فرمایان برای استفاده از این نوع تسهیلات انجام گرفته که امیدواریم در مهلت باقیمانده این کار را انجام دهند.
وی بیان کرد: در صورتی که واحد تولیدی درخواست تقسیط بدهی خود را تا 12 قسط اعلام کند، 100 درصد و در صورت 36 قسط 50 درصد جرائم بخشیده می شود که انجام این مهم مشکلات را کاهش می دهد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: سال گذشته واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی استان از این نوع تسهیلات استفاده کردند و به رونق کسب و کار منجر و حتی از تعطیلی واحدها جلوگیری شد.
وی اظهار کرد: طی سال گذشته یک واحد تولیدی در استان که از سال 70 بدهی داشت و در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود با استفاده از این تسهیلات بدهی 1.5 میلیارد تومانی آن بخشوده شد و در ادامه مابقی را نیز تقسیط کرد.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس پارسال یکهزار و 95 کارگاه تولیدی با بدهی حدود 458 میلیارد ریال ( 45 میلیارد و 800 مییلون تومان )در استان توانستند از بخشودگی جرائم تامین اجتماعی بخشودگی استفاده کنند که از این رقم 15 میلیارد و 300 مییلون تومان آن بخشوده شد و 30 میلیارد و 500 میلون تومان نیز تقسط شده که در حال اتمام است.
وی بیان کرد: استفاده واحدهای تولیدی استان در سال گذشته از بخشودگی جرائم به افزایش بیمه شدگان اجباری منجر شد و این استان از جمله استان های موفق در سطح کشور بود که توانست از بخشنامه ابلاغی بیشترین بهره برداری را به نسبت میزان بدهی که قابل مقایسه با کلانشهرها نیست بهره برداری کند.
وی اظهار کرد: تسهیلات بخشودگی جرائم یک عامل و موتور محرک واحدهای تولیدی است چرا که دریافت وام با بهره قابل بازگشت می باشد اما با این نوع تسهیلات چیزی برگردانده نمی شود.
علیاری خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی استان ساز و کارهایی را فراهم کرده که کار فرمایان خوش حساب با انعطاف بیشتری بتوانند از تسهیلات قرار داده شده نهایت استفاده را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد بیمه شدگان اصلی بیمه پرداز به این سازمان در استان زنجان حدود 177 هزار نفر است و با احتساب سایر بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران اصلی و تبعی جمعیت تحت پوشش به 530 هزار نفر می رسد.
هم اکنون هفت شعبه و هفت کارگزاری رسمی در سطح استان به بیمه شدگان خدمات حضوری ارائه می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.