به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی شامگاه دوشنبه در آئین تکریم هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی اظهار کرد: مستندترین اشیایی که از یک سایت تاریخی به دست می آید، سفالینه های تاریخی است که تاریخ توسط آنها بازخوانی می شود.
وی ادامه داد: کشورهایی که عمق تاریخی و فرهنگی دارند، 10 ژوئن، برای ارج نهادن به زحمات هنرمندان آن کشور، روز جهانی صنایع دستی را با ابهت و عظمت بیشتری گرامی می دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه عمق تاریخی و غنای فرهنگی یک ملت را می توان از تولیدات فرهنگی آنها سنجید، گفت: تمدن های نوظهور کنونی در غرب، ادعای رهبری فکری جهان را دارند اما تاریخ حرف دیگری می گوید.
رحمتی افزود: ایران، هند و چین سه کشور نخست جهان در تنوع صنایع دستی تولیدی خود هستند و همین موضوع را در هنر و ادبیات این کشورها می توان جستجو کرد و به دست آورد.
وی ادامه داد: هویت ما مس، ملیله، چاقو و چاروق تولیدی هنرمندان صنتعگر زنجانی است و این هنرمندان با چنین کاری محتوایی با عنوان تاریخ و تمدن این ملت را حفظ می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان در زمینه تولیدات صنایع دستی فلزی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده، گفت: در سال گذشته استان زنجان یکی از 5 استان برتر کشور در زمینه دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی بود.
در پایان این مراسم از اساتید هنرمند صنعتگر این استان در بخش های مختلف تولید چاقو، چاروق، مس و ملیله تجلیل شد.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.