هدایت صفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال طبق سال های گذشته نسبت به استقرار پایگاه های جمع آوری زکات فطره در روز عید فطر و روز بعد آن اقدام و برنامه ریزی لازم انجام شده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس زمینه پرداخت غیر حضوری زکات فطره نیز فراهم شده و در این میان مومنان روزه دار می توانند با شماره گیری *8877*1# و نصب اپلیکیشن سنا (سامانه نیکوکاری امداد) و سکه از طریق تلفن همراه و یا تماس با تلفن گویا به شماره 0968877 زکات فطره خود را پرداخت کنند.
صفری افزود: بر اساس احکام فقهی موجود، در بخش هزینه کرد زکات فطره نیازمندان در اولویت اول قرار دارند و طبق تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در شورای زکات هزینه کرد زکات فطره برای معیشت نیازمندان ارجحیت بالایی نسبت به سایر نیازهای محرومان دارد.
وی یادآوری کرد: طی 24 روز از ماه رمضان 86 هزار و 490 مورد سفره های افطاری برپا و بسته های مواد غذایی و سبد کالا و غذای گرم به مبلغ هشت میلیارد و 649 میلیون ریال میان نیازمندان توزیع شده است و این اقدام همچنان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
صفری افزود: در مجموع با کمک خیران زنجانی برنامه های اجرایی این نهاد بیش از 45 درصد در سرفصل های مختلف از جمله اطعام و افطاری، همیان مولا، مفتاح الجنه تاپایان دهه دوم ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان خاطرنشان کرد: روز عید فطر ظرفیت بسیار عظیمی برای افزایش منابع مردمی برای رسیدگی اثربخش به نیازمندان بوده و در این میان تلاش می شود با انسجام، همدلی و تقویت حضور در مراکز برگزاری نماز عید فطر بیشترین بهره برداری به نفع جامعه هدف این نهاد انجام گیرد.
روز عید فطر سال گذشته یکهزار و 262 پایگاه جمع آوری زکات فطره به منظور دسترسی آسان افراد برای ادای این فریضه دینی در سطح استان اعم از مساجد، حسینیه و معابر مستقر شده بود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند از جمله این تعداد 13هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.