شاهپوررضا کاظمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به تغییر اقلیم هر ساله به باغ و مزرعه های کشاورزی خساراتی به علت سرما زدگی، تگرگ یا خشکسالی وارد می شود اما شاهد آن هستیم که بسیاری از کشاورزان برای بیمه باغ ها و محصولات خود اقدام نمی کنند.
وی اظهار کرد: باید در راستای بیمه کشاورزی و مزایای آن فرهنگ سازی کنیم و با آگاه کردن کشاورزان با نحوه اقدام در این زمینه بتوانیم گوشه ای از خسارت وارده به آنها را کاهش دهیم.
معاون فرماندار خرمدره خاطرنشان کرد: با توجه به سرمازدگی شدید امسال متاسفانه محصولات سردرختی کشاورزان خرمدره ای 98 تا 100 درصد از بین رفته است.
کاظمی تاکید کرد: با مکاتبات و پیگیری بعمل آمده انتظار داریم دولت و مجلس در جهت حمایت از کشاورزی تمهیداتی برای جبران گوشه ای از خسارت وارده به کشاورزان پیش بینی کند و مسئولان شهرستان نیز در این زمینه در تلاش هستند.
وی با اشاره به بارندگی های رگباری عصر یکشنبه، خاطر نشان کرد: با درایت فرماندار و اقدامات پیشگیرانه روز یکشنبه در روستاها سیل به منازل روستائیان خسارت وارد نکرده است اما برای اطمینان اکیپ هایی برای بررسی میدانی از محل هایی که احتمال آبگرفتگی و سیل بود به این مناطق اعزام شدند.
این مسئول یاد آور شد: در سیل چند وقت اخیر اراضی کشاورزی دچار مشکل شده است که برای مساعدت های لازم توسط کارشناسان جهاد کشاورزی برآورد و میزان خسارت اطلاع رسانی خواهد شد.
7324/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.