بهناز مرادخانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون خانم ها مهسا جاور و پریسا احمدی در اردوی تیم ملی قایقرانی ( رشته روئینگ) که در شهرستان میانه آذربایجان شرقی در حال برگزاری است، برای حضور مقتدرانه در بازی های آسیایی جاکارتا آماده می شوند.
وی اظهار کرد: این 2 ورزشکار ارزنده کشور و این استان نیز سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا که در کشور تایلند برگزار شد توانستند مدال طلای این رقابت ها را از آن خود کنند.
مربی تیم ملی روئینگ بانوان ادامه داد: این استان ظرفیت های بی بدیلی برای جذب و کشف استعداد های نهفته علاقمندان این رشته ورزشی دارد، اما آنگونه که باید و شاید بهره برداری لازم نمی شود.
وی بیان کرد: کمبود امکانات و از طرفی نگاه کمرنگ هیات قایقرانی استان موجب شده این رشته مفرح ورزشی چندان فعال نباشد و به عبارتی دیگر رو به افول بگذارد.
مرادخانی افزود: از طرفی این امکان وجود دارد که 2 ورزشکار بانوی ملی پوش قایقرانی استان پس از رقابت های جاکارتا فعالیت های حرفه ای را بنا به دلایلی و حتی موقت کنار بگذارند که در صورت تحقق این امر جایگزینی برای آنها وجود ندارد.
وی بیان کرد: از طرفی آب و هوای حاکم در استان ایجاب می کند که تمرینات قایقرانی دربازه زمانی اردیبهشت تا شهریور انجام بگیرد که در صورت بی توجهی به این امر و نبود امکانات لازم مشکلات زیادی پیش روی علاقمندان خواهد بود.
نایب رئیس هیات قایقرانی استان زنجان خاطر نشان کرد: علاوه بر حضور چشمگیر بانوان قایقران استان در تیم ملی، سه نفر از آقایان استان نیز عضو تیم ملی هستند که این موضوع مهم بیانگر و توجه روز افزون به این رشته ورزشی است.
به گفته وی، هم اکنون 6 نفر از بانوی قایقران کشور در اردوی تیم ملی حضور دارند.
تمرینات اردوی قایقرانی بانوان کشور از 27 اردیبهشت امسال اغاز شده و تا 15 خرداد امسال ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، بازیهای آسیایی جاکارتا، از 27 مرداد تا 11 شهریور امسال در کشور اندونزی برگزار خواهد شد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.