به گزارش ایرنا، امیرعلی نیک بخش روز سه شنبه در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامی داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی برشمرد.
وی افزود: امسال هفت عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع‌های حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) در این جشنواره به مخاطبان و شرکت کنندگان مسابقه عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.
نیکبخش اظهار کرد: در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» از فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع این جشنواره انتخاب شده است.
وی یاد آور شد: با توجه به برگزاری مسابقه در 2 بخش مکتوب و الکترونیکی، به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، حمایت از طبیعت و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، برای شرکت‌کنندگانی که با روش الکترونیکی پاسخ سؤالات را می‌دهند (در صورت پاسخ صحیح به 18 سؤال) امتیاز کامل و امکان شرکت در قرعه‌کشی در نظر گرفته خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، به برگزیدگان علاوه بر لوح‌سپاس و تندیس جشنواره، هدایایی شامل 313 جایزه یک میلیون ریالی برای 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی جشنواره؛ 8 جایزه ویژه برای 8 خانواده شامل: مبلغ 5 میلیون ریال برای خانواده اول و دوم دونفره، 7 میلیون و 500 هزار ریال برای خانواده اول سه نفره، مبلغ 5 میلیون ریال برای خانواده دوم سه نفره،10 میلیون ریال برای خانواده اول چهارنفره، مبلغ 7 میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده دوم چهارنفره، و همچنین مبلغ 15 میلیون ریال برای خانواده اول پنج نفره و 10 میلیون ریال نیز برای خانواده دوم پنج نفره اهدا می شود.
وی افزود: علاقه مندان می توانند جهت تهیه کتابها و پرسشنامه های مسابقه به کتابخانه های عمومی استان و همچنین برای شرکت در بخش الکترونیکی و دریافت فایل PDF کتابها به پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نشانی www.iranpl.ir مراجعه نمایند.
به گزارش ایرنا سال گذشته 31 هزار نفر در استان زنجان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که این میزان پنج درصد از 648 هزار شرکت کننده در کشور بود.
7312/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.