حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز/سه شنبه/ استان زنجان قسمتی ابری، با مه صبحگاهی همراه بوده که از اواسط روز با افزایش پوشش ابر، بارش های رگباری، تگرگ و رعد و برق به وقوع خواهد پیوست.
وی یادآوری کرد: سامانه بارشی فعال که از روز گذشته وارد استان شده طی /امروز و فردا / نیز به فعالیت خود ادامه داده اما میزان بارش ها در روزهای پایانی هفته کمتر خواهد شد.
سلطانی افزود: با توجه به بارش های رگباری و وقوع رعد و برق به کشاورزان توصیه می شود از چرای دام ها در ارتفاعات خودداری کرده و از حضور در حاشیه مسیل ها نیز اجتناب کنند.
وی بیان کرد: بارش های امروز بیشتر در مناطق نیمه شمالی و جنوب شرق استان به ویژه ارتفاعات طارم رخ خواهد داد و در دیگر نقاط نیز متغیر خواهد بود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش از شهرهای ماهنشان و زنجان به میزان 12.5 و 11.2 میلی متر به ثبت رسید و کمترین نیز از ایستگاه هواشناسی خیر آباد به میزان یک میلیمتر گزارش شد.
وی خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده زنجان و آببر طارم با دمای 9 و 32 درجه بالای صفر خنک ترین و گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای کنونی شهر زنجان نیز 17 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه کاهش نشان می دهد.
به گفته این کارشناس دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در 24 ساعت گذشته بین 9 و 25 درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.