اصغر جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مسمومان مراجعه کننده به مراکز درمانی استان، هم اکنون 2 نفر در بیمارستانهای ولی عصر و بیمارستان رازی ماهنشان بستری هستند.
وی یادآوری کرد: هفته گذشته نیز 16 ماهنشانی که بر اثر مصرف قارچ سمی دچار مسمومیت های شدیدی شده بودند برای اقدامات درمانی لازم به بیمارستان های تهران و شیراز اعزام شدند.
جعفری افزود: اغلب بیماران اعزامی به مراکز یاد شده ترخیص شدند و هم اکنون چهار نفر در بیمارستان نمازی شیراز و یک نفر در بیمارستان لقمان تهران بستری هستند.
وی بیان کرد: خوشبختانه تا کنون مورد فوتی مسمومیت با قارچ سمی در این استان گزارش نشده و تمامی مراکز درمانی استان به ویژه بیمارستان ولی عصر(عج) شهر زنجان آماده پذیرش بیماران مسموم با قارچ های سمی است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زنجان، به هم استانی ها توصیه کرد با توجه به خود رو بودن انواع قارچ های سمی در دشت و باغ ها از مصرف آنها خودداری کرده چرا که عوارض متعدد و گاه جبران ناپذیر گوارشی و کبدی به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان قارچ سمی در صورت مشاهده علایم مشکوک نظیر درد شکم، اسهال و سرگیجه برای انجام درمان های لازم به مراکز درمانی استان مراجعه کنند.
جعفری یادآوری کرد: علایم مسمومیت با قارچ سمی در چند مرحله در فرد مصرف کننده نمایان می شود که طی 24 ساعت اول مصرف با نشانه های گوارشی ظاهر می شود و پس از این مدت عضو کبد را نیز دچار آسیب جدی می کند.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مصرف قارچ سمی تاکنون در کشور 800 نفر از هموطنان را مسموم کرده است که از این تعداد 220 تا 230 نفر در بیمارستان بستری شدند و 11 نفر نیز فوت کردند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.