بشیر مقدمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته با صدور احکام جایگزین حبس، بیش از 2هزار و 700 نفر زندانی نشدند.
معاون دادگستری کل استان زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته احکام صادر شده برای مجازات‌های جایگزین حبس در زمینه الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت، جزای نقدی، محرومیت از حقوق اجتماعی برای محکومان بوده است.
مقدمی با تاکید بر اثرات مثبت احکام جایگزین حبس روی محکومان، خاطرنشان کرد: بکارگیری افراد در انجام خدمات عمومی باعث فرصت دادن به مجرمان غیر خطرناک، برای بازگشت آرام به جامعه می شود.
وی خاطرنشان کرد: قضات زنجان در اجرای قانون مجازات جایگزین، عملکرد مناسب و مطلوبی داشتند، اما انتظار داریم امسال در این حوزه افزایش چشمگیری داشته باشیم.
معاون دادگستری کل استان زنجان تاکید کرد: پاک سازی پارک ها، کاشت نهال، عذرخواهی از ماموران انتظامی، زیباسازی محیط زیست و ویزیت رایگان از بیماران از جمله احکام صادر شده جایگزین حبس برای محکومکن بوده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس ماده 66 قانون مجازات اسلامی «مرتکبان جرائم عمدی که حداکثر مجازات قانونی آنها 91 روز تا 6 ماه حبس است، به جای حبس به مجازات جایگزین حبس محکوم می‌شوند.»
همچنین در این رابطه، آئین نامه اجرایی ماده 79 قانون مجازات اسلامی در شهریور ماه 1393 به تصویب هیات وزیران رسیده است.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.