منصور حقی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صادر نشدن مجوز جدید برای پرورش انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی در ایجرود و ماهنشان به دلیل مشکلات کم آبی و تعداد زیاد مزارع است.
وی تاکید کرد: افرادی که آب کشاورزی 2 منظوره دارند، پرورش آبزیان با این آب مانعی ندارد.
مدیر امورشیلات و آبزیان استان زنجان گفت: امسال به دلیل وضعیت کم آبی موجود در سطح استان تخصیص آب از سوی شرکت آب منطقه ای زنجان نیز انجام نمی شود.
حقی راد اظهار کرد: شهرستان های ماهنشان، زنجان، ایجرود، طارم، خدابنده، ابهر، سلطانیه و خرمدره به ترتیب بیشترین تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.

** تخصیص آب به فعالیت های کشاورزی و صنایع ممنوع شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان اعلام کرد: تخصیص آب های سطحی از رودخانه ها، مسیل ها و آبراه ها ممنوع است و با تامین آب برای طرح های پرورش ماهی، صنعت، کشاورزی و دیگر طرح های درخواستی موافقت نمی شود.
یوسف رضاپور تاکید کرد: این برنامه از سوی وزارت کشور درخواست و در سطح استان زنجان نیز اعمال می شود.
به گزارش ایرنا، طی سال گذشته بیش از 14 هزار و 612 هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در استان زنجان تولید و روانه بازار مصرف شد.
از این میزان تولید 12 هزار و 365 تن ماهی سردآبی و 2 هزار و 247 تن نیز انواع ماهیان گرم آبی بود.
استان زنجان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.