محمود متدین، روز دوشنبه در مجمع سالیانه و عادی هیات ووشو استان زنجان افزود: مسابقات قهرمانی کشور پارسال نیز به همین منظور و باهدف شناسایی ووشوکاران مستعد برگزار شد.
وی اظهار کرد: تمام تلاش فدراسیون، کسب نتیجه در بازی های آسیایی است و به همین خاطر نیز بیشتر به بحث کیفیت توجه دارد و تاکنون نیز چندین دوره مسابقات درون اردویی برگزار کرده است تا نفرات اصلی تیم ووشو ایران برای این رقابت ها را انتخاب کند.
متدین با اشاره به اینکه شب گذشته، تیم ملی هفت نفره ووشو اندونزی به منظور برگزاری اردوی تدارکاتی مشترک با تیم ملی ووشو ایران وارد تهران شد، خاطرنشان کرد: این افتخار برای ووشو ایران است و در واقع اندونزی نیاز می بیند با قهرمان جهان اردوی مشترک داشته باشد.
دبیر فدراسیون ووشو با بیان اینکه فدراسیون توجه ویژه به ارتقا سطح توانمندی فنی و کیفی ووشو دارد، گفت: یک دوره داوری بین المللی نیز از 11 تا 18 خرداد سالجاری در ایتالیا برگزار خواهد شد و 'غفار امانی' از زنجان نیز در ترکیب داوران اعزامی ایران قرار دارد.
متدین افزود: مسابقات جام پارس نیز از یکم تا پنجم تیر ماه امسال در استان گلستان برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود ووشوکاران 15 کشور جهان در این رقابت ها حضور داشته باشند و فدراسیون نیز به این مسابقات توجه ویژه دارد.
وی به اعتبارات فدراسیون اشاره و تاکید کرد: هزینه برگزاری اردوها و اعزام به مسابقات برون مرزی، بسیار بالا است و باید توقع ها از این فدراسیون که ظرفیت اعتباری محدودی دارد، بجا و معقول باشد.
متدین ادامه داد: هیات های ووشو استان ها باید همه تلاش خود را برای درآمدزایی و جلب و جذب حامی مالی مناسب بکار گیرند و لازم است از طریق جذب سرمایه، برنامه های خود را اجرا کنند و در کنار این از کمکهای نه چندان زیاد اداره کل ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون نیز بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه فدراسیون ووشو به لحاظ بودجه در ردیف های 15 تا 16 قرار دارد، گفت: اگر به ورزش اهمیت داده شود در این صورت بسیاری از مشکلات جامعه از میان می رود و امید است دولت و مسئولان این مقوله مهم و اثرگذار را بطور ویژه ببینند.
متدین با بیان اینکه، فدراسیون از پیشنهادات و انتقادات سازنده به جد استقبال می کند به بحث مهم استعدادیابی و همچنین توانمندی های ووشو زنجان اشاره کرد و افزود: ووشو زنجان در سال 96 توانست رتبه دوم کشوری را بین هیات های استانی کسب کند و هرچند حفظ این جایگاه سخت و مشکل است اما باید با همفکری و برنامه ریزی های بتوانند از اصفهان نیز که رتبه نخست را دارد پیشی بگیرند.
وی یاد آور شد: وشوو زنجان از ورزشکاران قهرمان و مربیان مجرب و توانمند برخوردار است و امیدواریم هیات ووشو این استان در بخش تالو نیز بتوانند ورزشکاران خوب و توانمندی را تربیت تا فدراسیون بتواند تالوکارانی را از زنجان برای مسابقات آسیایی چهارسال آتی اعزام کند.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.