پروانه سلحشوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران بارها حقانیت و صداقت خود را در موضوع برجام ثابت کرده است.
وی یاداورشد: متاسفانه در داخل کشور، گروهی هستند که همگام با اسرائیل، سخنان آنان را تکرار می کنند.
سلحشوری اظهار کرد: اینها همان گروهی هستند که تا مدتی قبل علیه برجام صحبت و کار شکنی می کردند، اما امروز بار دیگر نگران آن هستند.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که برجام آنگونه که این گروه ها ادعا داشتند، خوب نبود، امروز چه جای نگرانی است.
وی برجام را دستاورد بزرگی برای کشور خواند که چندان قدر آن شناخته نشد و خاطرنشان کرد: امروز صداهایی از کشور همنوا با دشمنان به خصوص رژیم صهیونیستی خارج می شود، در حالی که تک صدایی در این موضوع نقش تعیین کننده ای می تواند داشته باشد.
سحلشوری ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی بار دیگر مباحثی را مطرح می کند که نخ نما شده و بیشتر شبیه یک و نمایش و جلب توجه جهانی است تا اینکه قصد رو کردن سندی داشته باشند.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل خودمان در درون از برجام حمایت کنیم و اجازه دهیم آنگونه که آغاز شده است، به سرانجام برسد.

** پیش بینی اشتغال 30 درصد بانوان در برنامه ششم
وی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه کشور، بر موضوع استفاده از توان بانوان در پست های مدیریتی تاکید و بر تحقق اشتغال 30 درصدی آنان اشاره شده است.
سلحشوری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته، برای رشد زنان تلاش بسیاری کرده و اما متاسفانه این تلاش، رشد متوازنی نداشته است.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: این رشد به گونه ای نبود که بتوان گفت بانوان در همه حوزه ها حضور داشته اند و شکاف جنسیتی کمتر شده است.
وی با بیان اینکه سختی کار در حوزه بانوان به این معنا نیست که در این زمینه نباید تلاش کرد، افزود: مصوبه برنامه ششم توسعه مبنی بر عدالت جنسیتی خود یک گام به پیش برد و بعد از آن تلاش شد تا جریان سازی و مطالبه محوری در مجلس آغاز شود.
سلحشوری اظهار کرد: توانستیم همگام با نیازهای زنان جامعه این مطالبات را مطرح کنیم، بیشترین مراجعان زنان هستند بانوانی که با وجود طی کردن مدارج عالی آموزشی اما شغلی نداشتند.
رئیس فراکسیون بانوان در مجلس شورای اسلامی گفت: این افراد سرمایه های کشور هستند و چرا نباید از وجود و توان آنان استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: باید صدای زنانی باشیم که با زحمت خود را به جایی می رسانند اما متاسفانه آن سقف شیشه ای مانع از رشد و تعالی آنها می شود.
سلحشوری یادآورشد: زمانی که بحث فعالیت اجتماعی یا سیاسی زنان مطرح می شود، به این معنا نیست که ما با زنانگی و نقش های خانگی زنان موافق نیستم و آنها را نمی پذیریم، ما به عنوان زن می دانیم که در خانه نقش هایی برای زن تعریف شده که بخشی از ذات و وجود و درون هر زنی است و نه با بخشنامه و نه با زور نمی توان آن را دیکته کرد.
نماینده تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: گروهی این 2 را در تقابل با هم قرار داده اند، در حالی که زنی که نقش اجتماعی پویا داشته باشد به پویایی جامعه کمک خواهد کرد، نمی توان زنان را در انحصار نگه و انتظار خانواده ای پویا را داشت.
وی ادامه داد: متاسفانه این شعار را می شنویم که زنان باید خانواده ها را احیا کنند، باید تربیت فرزندان را بر عهده بگیرند، شغل ضرورت و اولویت ندارد اما در حال حاضر چیزی نزدیک 16 درصد زنان شاغل هستند پس 84 درصد همان هایی هستند که در خانه هستند و خانه داری می کنند.
سلحشوری خاطرنشان کرد: زنانی که نسبت به امور اجتماعی آگاه تر هستند، درک بهتری هم نسبت به تربیت فرزندان خود خواهند داشت و این کمک خواهد کرد که جامعه به سمت یک تعادل و توازن پیش برود.
رئیس فراکسیون بانوان در مجلس شورای اسلامی گفت: حتی با تحقیق هم می توان ثابت کرد که مبحث عدالت جنسیتی هم در همین موضوع می گنجد.
وی افزود: دولت یک ساختار مردسالارانه دارد و عرصه قدرت بخش کمیابی چه برای مردان و چه برای زنان است.
سلحشوری با بیان اینکه فرصت ها کمتر به زنان اختصاص داده می شود، اضافه کرد: در عین حال زنان با کوچکترین اشتباهی انگ می خورند، اشتباه زنان خیلی بزرگ دیده می شود در حال که اشتباهات مردان نادیده انگاشته می شود.
نماینده تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر گفت: تحقیقات نشان می دهد که زنان سختکوشتر و مسئولیت پذیرتر هستند و ریسک پذیری کمتری دارند نسبت به اینکه وارد مباحثی شوند که در آن فساد مالی یا اخلاقی وجود دارد در حالی که این قبح ها برای مردان کمتر است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.