مهدی بیگدلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براین اساس و در بین پرداخت مطالبات انجمن داروسازان استان از سازمان های بیمه گری، تامین اجتماعی وضعیت بدتری دارد و آخرین پرداختی ها مربوط به مرداد سال گذشته است.
وی اظهار کرد: تامین اجتماعی استان قول های برای پرداختی مطالبات داروخانه های استان اعلام کرده، تاکنون عملی نشده و تداوم این امر معضلات را به مراتب افزایش می دهد.
بیگدلی افزود: این در حالی است که بیشترین بیمه شدگان سطح کشور را تامین اجتماعی تشکیل می دهد و در مقایسه با سازمان های بیمه گر دیگری مانند بیمه سلامت درآمد بیشتری دارد.
وی بیان کرد: اداره کل بیمه سلامت استان نیز تا پایان آبان سال گذشته بدهی خود را به داروخانه های استان پرداخت کرده که همچنان عقب ماندگی چهار ماهه در این بخش وجود دارد.
رئیس انجمن داروسازان استان زنجان ادامه داد: سازمان های بیمه گری پرداختی مطالبات خود را منوط به بررسی اسناد می دانند و در این میان قانون به صراحت اعلام کرده در قراردادهای منعقده ما بین داروخانه ها و بیمه ها 60 درصد مبلغ در زمان تحویل اسناد و 40 درصد دیگر زمان تحویل پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون بروز مسائلی از قبیل ارزی موجب شده داروخانه ها حتی در تامین داروهای معمولی خود دچار مشکل باشند و این موضوع حتی در شرکت های تولید و توزیع کننده اقلام دارویی نیز بخوبی نمایان است.
رئیس انجمن داروسازان استان زنجان ادامه داد: هم اکنون متوسط مطالبات هر داروخانه معمولی در استان بطور میانگین بین سه میلیارد ریال است و ادامه این روند خللی را در خدمات رسانی بوجود می آورد.
وی بیان کرد: مطالبات بیمه های خصوصی دیگری مانند دی و بیمه ایران نیز همانند سازمان بیمه ای به داروخانه ها تاخیراتی را موجب شده است.
این داروساز خاطر نشان کرد: موضوع دیگر مربوط به سود آوری داروهای خریداری شده از داروخانه ها است که دولت نسبت به کاهش این رقم اقدام کرده و داروسازان گله مند هستند.
بیگدلی یادآوری کرد: میزان سودآروها در سال های گذشته بدلیل دخالت دولت کاهش یافته و این امر خدمات رسانی مطلوب به بیمه شدگان را با چالش مواجه کرده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 137 داروخانه دولتی و خصوصی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 78 داروخانه خصوصی و دولتی به شهر زنجان اختصاص دارد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.