به گزارش ایرنا، بهنام ابراهیمی روز یکشنبه به مناسبت دهه حساب 100 امام خمینی(ره) و چهلمین سال تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: اداره بنیاد مسکن طارم در سال 71 با عنوان دفتر نمایندگی تاسیس و در سال 1380 با تصویب اداره کل استان به عنوان شعبه درجه 2 به فعالیت خود ادامه داد.
ابراهیمی بااشاره به ارائه خدمات گسترده بنیاد مسکن در شهرستان طارم افزود: نزدیک به 90 درصد مراجعه کنندگان به این اداره، روستایی هستند که از خدمات گسترده این اداره بهره مند شده اند و سال قبل 300 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 55 میلیار ریال در طرح بازسازی و مقاوم سازی قرار گرفته اند که همچنان در دست اجراست.
وی یادآور شد: پیگیری ها و هماهنگی های لازم جهت افزایش اعتبار تسهیلات به مبلغ 250 میلیون ریال برای هر واحد مسکن روستایی در سال 97 در دستور کار قرار دارد.
این مسئول، طارم را از شهرستانهای پیشرو در حوزه عمران روستایی استان زنجان برشمرد و اظهار داشت: از ابتدای تاسیس این اداره، 42 درصد از طرح های هادی در آن اجرا شده است و همچنین برای 98 درصد روستاهای طارم نیز، سند توسعه روستا و یا طرح هادی تهیه و تصویب شده است که در این بخش نسبت به عملکرد کشوری آمار بالایی داریم.
وی افزود: 2 درصد باقیمانده فاقد طرح هادی، روستاهایی هستند که در زلزله 69 جابجا شده و یا روستاهای زیر 20 خانوار می باشند که امیدواریم سال 97 برای این روستاها نیز طرح هادی تهیه و تصویب شود.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان طارم ضمن اشاره به پروژه های در حال اجرای این اداره در شهرستان طارم، اظهار داشت: اجرای طرح هادی در پنج روستای شهرستان طارم با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال و اجرای چمن مصنوعی زمین مینی فوتبال در سه روستای شهرستان طارم در حوزه طرح هادی از پروژه های در دست اقدام این اداره می باشد.
بهنام ابراهیمی، تهیه و تصویب طرح منظومه روستایی شهرستان طارم به عنوان شهرستان نمونه در استان و کشور، راه اندازی سایت کارگاهی روستای گیلانکشه در حوزه اشتغال روستایی را از طرح های خاص و ویژه این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: این 2 طرح مهم فقط در شهرستان طارم اجرا خواهد شد که در مورد طرح منظومه روستایی این طرح تصویب شده و در حال برنامه ریزی و اجرا در شهرستان می باشد و در حوزه اشتغال روستایی نیز 30 هکتار از زمینهای ملی در روستای گیلانکشه تملک شده و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال نزدیک به 80 درصد عملیات خاکی آن انجام شده و مابقی در دست اقدام است.
وی یادآور شد: در حوزه اشتغال روستایی در سال جاری، راه اندازی سایت کارگاهی در سه روستای پاوه رود، هندی کندی و درّام نیز پیگیری و عملیاتی خواهد شد.
ابراهیمی در مورد ارائه سند مالکیت برای اماکن روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد بیان کرد: جهت افزایش ارزش افزوده اماکن روستایی، 50 درصد اماکن روستایی دارای سند مالکیت شده و در سال 97 نیز 300 واحد مسکونی دارای سند مالکیت خواهند شد.
بهنام ابراهیمی، اجرا و احداث 12 واحد مسکونی خانه عالم و یا کانون آموزش قرآنی، اجرای پروژهٔ مسکن 6 واحدی گلهای طارم برای مسکن اولی ها، اعطای تسهیلاتِ احداث چهار واحد مسکونی به مبلغ هر واحد 330 میلیون ریال برای خانواده های دو معلول، که 180 میلیون ریال آن بلاعوض می باشد، اعطای تسهیلات به مبلغ 180 میلیون ریال برای اجرای طرح بومگردی با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، را از دیگر خدمات در دست اقدام اداره بنیاد مسکن در شهرستان طارم برشمرد و افزود:
جهت ارائه خدمات هرچه بهتر و مشاوره های کارشناسی 2 دفتر نظام فنی در 2 بخش مرکزی و چورزق با تعداد 12 نفر ناظر، مسئولیت نظارت بر اجرای واحدهای مسکونی و تجاری در شهرستان را بر عهده دارند.
ابراهیمی از بازنگری طرح های هادی روستایی و ارائه قیر یارانه ای برای آسفالت معابر روستاها خبر داد و افزود: 40 روستا در شهرستان طارم نیاز مبرم به بازنگری طرح هادی روستایی دارند که امیدواریم با حمایت فرمانداری و از محل اعتبارات دولتی و یا از محل تامین اعتبارات دهیاری ها این طرح اجرا شود.
وی در ادامه افزود: برای آسفالت معابر روستایی، در صورت همیاری دهیاران، بنیاد مسکن شهرستان طارم 50 درصد هزینه تامین قیر آسفالت را متقبل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، به دستور امام خمینی (ره) در 21 فروردین 1358 بنیاد مسکن آغاز به کار کرده در تاریخ 1366/9/17 مجلس شورای اسلامی اساسنامه قانونی این نهاد را تصویب کرد که از وظایف آن می‌توان تفکیک و واگذاری زمین روستائی، توزیع وام قرض‌الحسنه، مسکن روستائی، انجام مطالعات منطقه‌ای و بازسازی مناطق آسیب‌دیده را نام برد.
بزرگداشت دهه حساب صد امام از 21 تا 30 فروردین سال 1359 آغاز شد و رهبر معظم انقلاب در سالروز افتتاح حساب صد امام یک میلیون تومان به این حساب کمک کردند.
6085/9886
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.