به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی زنجان افزود: این موضوع یک فرصت کم نظیر برای ارتقای سطح روابط اقتصادی بین 2 استان به ویژه برای ارتقای سطح صادرات زنجان خواهد بود.
وی اظهار کرد: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان زنجان باید مبادلات تجاری خود را با روسیه گسترش داده و در این حوزه متمرکز شوند.
نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: بیش از هفت قلم از کالاهای پرکاربرد و صادراتی به استان چلیابینسک توسط سایر کشورها را تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان زنجان نیز می توانند به روسیه صادر کنند.
استاندار زنجان ادامه داد: باید ظرفیت زنجان در صنعت نساجی و کفش را که به عنوان یک قطب در کشور فعالیت دارند، به فعالان اقتصادی و استاندار چلیابینسک به نحو احسن معرفی کنیم.
درویش امیری اظهار کرد: باید دستگاه های متولی قاطعانه از تولید و صادرکننده زنجانی حمایت کرده و با آغوش باز بخش خصوصی را پذیرا باشند.
وی با اشاره به سیاست ها و برنامه های اقتصادی منطقه ای در استان زنجان، گفت: تمرکز بر روی اشتغال روستایی، ادامه طرح رونق اقتصادی، طرح تکاپو و توسعه شهرک های گلخانه ای از مهمترین محورهای برنامه های اقتصادی در زنجان خواهد بود.
استاندار زنجان افزود: به شدت باید از واحد های صنعتی مراقبت و حمایت کنیم، تا هیچ واحد تولیدی به تعطیلی کشانده نشود.
درویش امیری اظهار داشت: گسترش و حمایت از شرکت های دانش بنیان در استان و تمرکز بر صادرات کالاهای تولید داخل باید در اولویت همه دستگاه های مربوطه قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: افزایش صادرات کالاهای ایرانی در واقع حمایت و گسترش واحد های تولیدی و حمایت از کارگر ایرانی است.
استاندار زنجان تصریح کرد: زنجان در صنعت بسته بندی و صنایع تبدیلی ضعف جدی دارد و باید برای صادرات اجناس تولیدی واحد های زنجان، این صنایع را آسیب شناسی کرده و در صدد برطرف کردن عیب های آن باشیم.
درویش امیری یادآور شد: نباید تولیدات شهرستان های استان در هر حوزه ای به صورت فله و بدون بسته بندی از زنجان خارج شود.
به گزارش ایرنا، استان 'چلیابینسک' روسیه حدود 88 هزار کیلومتر مربع وسعت و نزدیک 3 میلیون و 500 هزار نفر نیز جمعیت دارد.
این استان در تجارت خارجی بین استان های روسیه رتبه 16 را دارد.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.