به گزارش ایرنا اسدلله درویش امیری شامگاه یکشنبه در آیین بهره برداری از یک واحد کارگاه مسگری در شهر زنجان با بیان اینکه ایران بیشترین شمار صنایع دستی ثبت شده در یونسکو را دارد، خاطرنشان کرد: باید در حفظ و نگهداری آنچه از نیاکان به ما به ارث رسیده کوشا باشیم و نسل جوان را با صنایع و میراث فرهنگی و تاریخی کشور آشنا کنیم.
وی اظهار کرد: در مقاطعی از تاریخ بعد از انقلاب، نسبت به ارزش صنایع دستی غفلت هایی صورت گرفت ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، با مجموعه تلاش ها و اقداماتی که انجام شده، زمینه ماندگاری صنایع دستی و انتقال این هنر از اساتید قدیمی به کارآموزان نسل جوان بیش از پیش فراهم شد.
درویش امیری با بیان اینکه ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی با کمترین هزینه ایجاد می شود، افزود: طی فعالیت دولت تدبیر و امید شمار فعالان حوزه صنایع دستی فلزی به ویژه مسگری در زنجان رشد چشمگیری داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این مراسم گفت: بر اساس نتایج آخرین آمار، شمار صنعتگران شاغل در رشته مسگری در سال 89 در این استان، 18 نفر بود که امروز این رقم از مرز 800 تن گذشته است.
یحیی رحمتی به رونق صنایع دستی طی چهار سال گذشته در استان اشاره کرد و افزود: تعداد مراکز عرضه محصولات صنایع دستی در شهر زنجان از 70 مرکز در سال 92 به 387 فروشگاه در زمان حاضر رسیده است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر فعالیت فروشگاه های صنایع دستی در زنجان زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر را فراهم کرده است، افزود: از این تعداد بیش از 700 نفر در حوزه تولیدات صنایع دستی مسی مشغول فعالیت هستند.
رحمتی با بیان اینکه اینکه زنجان، رتبه نخست تولید صنایع دستی فلزی در کشور را دارد، اظهار کرد: زنجان جزو استان های تراز اول در کشور به لحاظ تعداد و کیفیت فروشگاههای صنایع دستی است.
وی پیگیری های مجدانه استاندار زنجان را عامل مهمی در پیشرفت تولیدات صنایع دستی در این استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با افزایش اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی بخشی از دغدغه رهبر معظم انقلاب را در حوزه اشتغال را برطرف کنیم.
به گزارش ایرنا کارگاه مسگری حاج معصوم در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع احداث شده و زمینه اشتغال بالغ بر 70 نفر را فراهم کرده است.
این کارگاه در زمینه تولید ورقه مس و ظروف مسی فعالیت می کند و میزان سرمایه گذاری در آن بالغ بر 10 میلیارد ریال است.
6085/7312
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.