به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به برگزاری جشنواره ملی حضرت زینب موسوم به 'شکوه شکیبایی' در این استان اشاره کرد و افزود: البته عده ای برنمی تابیدند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه معرفتی و اعتقادی ورود موفیت آمیزی داشته باشد به همین خاطر این جشنواره در استان غریبانه برگزار می شد.
وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه بخشی از جامعه با استقبال کم نظیر در جشنواره ملی حضرت زینب(س) حضور پیدا می کردند اما بخشی هم به نوعی رفتار می کردند که چون این ماموریت مذهبی و اخلاقی و معرفتی را مجموعه فرهنگ و ارشاد برگزار می کند، غریبانه باشد.
نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه هنر در نزد ایرانیان سابقه چند هزار ساله دارد، افزود: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از این سابقه حراست و حفاظت کند.
این مسئول با بیان اینکه دایره ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دربین دستگاههای فرهنگی کشور گسترده و وسیع است، افزود: حوزه این وزارتخانه در برگیرنده همه سلایق موجود در حوزه فرهنگ است، و این موضوع کمتر در سایر بخش های کشور دیده می شود.
وی ادامه داد: طی 4 دهه گذشته مجموعه وزارت فرهنگ و اراشاد اسلامی توانسته است به زیبایی حوزه فرهنگ در کشور را با همه سلایق اداره و مدیریت کند.
درویش امیری با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از سنت اصیل موسیقی ایرانی حفاظت کند تا در آن انحراف ایجاد نشود، گفت: با همه بدبینی هایی گه کاهی احساس می شود نسبت به موسیقی وجود دارد، اما همه می دانیم هنر موسیقی طی چند هزار سال در جوهر وجود جامعه ایرانی رخنه کرده و حذف نشدنی است.
وی ادامه داد: حوزه هنر و از جمله موسیقی فرصتی است تا بتوانیم در جامعه به سرگرمی های مشروع همراه با رعایت موازین و اخلاق بپردازیم.
استاندار زنجان به رویکرد دولت دوزادهم نسبت به بهره گیری از قابلیت و توانمندی های بانوان اشاره کرد و افزود : انتصاب جدید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز اقدامی در این راستا است.
به گزارش ایرنا، با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار زنجان و شماری از مدیران استانی، 'فاطمه کرباسی' به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معرفی و از خدمات ناصر مقدم، مدیرکل و سرپرست سابق این مجموعه تجلیل شد.
7312/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.