به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: اجرا و عدم اجرای برنامه هایی که جامعه را دچار مشکل می کنند، ثمره بی توجهی به مسائل زیست محیطی است.
وی بر لزوم توجه به حوزه پژوهش در زمینه مسائل محیط زیست تاکید و اظهار کرد: نگاه علمی و پژوهشی باید در کنار نگرش اجرایی قرار گیرد.
درویش امیری تاکید کرد: تاکنون هر اقدامی که شده و ثمره مثبت یا منفی خود را به جای گذاشته یک سو، از این پس نباید در برابر اقداماتی که محیط زیست را با خطر مواجه می کند، تسلیم شد.
استاندار زنجان گفت: تمام مسئولان باید سر تسلیم به اجرای درست سند آمایش سرزمین فرود آورند و متوجه باشند که به حتم بی توجهی به آن استان را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.
وی به طولانی شدن روند اجرای پروژه های عمرانی و تغییر اعتبار مورد نیاز آنها با گذشت هر سال اشاره و خاطرنشان کرد: این طولانی شدن روند اجرای پروژه ها منجر به هدر رفت فرصت و هزینه می شود.
درویش امیری به دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر نیرو اشاره کرد و از تلاش مسئولان استانی برای تامین اعتبار مورد نیاز پروژه های راهداری، 2 خطه کردن راه آهن زنجان - تهران و تکمیل پروژه های سد سازی و آبرسانی خبر داد.
استاندار زنجان با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید تلاش خود را برای جذب اعتبارات وعده داده شده سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو به کار گیرد، از تصویب نهایی قانون بودجه سال 97 خبر داد.
وی یادآورشد: بیشترین میزان اعتبارات عمرانی کشور در بخش ملی پیش بینی شده است از همین رو مدیران باید تمام تلاش خود را باید برای جذب و به کارگیری این اعتبارات در استان به کار گیرند.
وی اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم محل اعتبارات ملی که استان ها هم می توانند با رایزنی از آن بهره مند شوند شناسایی و برای پیگیری به مدیران استانی ابلاغ کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: هر زمان که فرصتی برای یادگیری و شنیدن صحبت های جدید پیدا کنیم، به حتم ضرر نکرده ایم.
مهرداد سلطانی ابراز کرد: گاه مدیران آنچنان درگیر کار و حضور در جلسه ها می شوند که فرصتی برای شرکت در دوره های آموزشی یا یادگیری و شنیدن مسائل جدید باقی نمی ماند.
وی تاکید کرد: توسعه شخصی پیش نیاز توسعه سازمان است، به حتم با برنامه ریزی مسئولان می توانند در کنار رسیدگی به مسائل سازمانی به رشد شخصی و یادگیری مسائل جدید هم بپردازند.
استاندار زنجان طی هفته جاری به همراهی نمایندگان استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی خود و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر نیرو دیدار داشت.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.