سمانه شاد دل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون چهار دوربین مکانیزه ثبت تخلف سرعت در محدوده بلوار شریعتی و زیر گذر سرباز گمنام نصب شده و با هماهنگی انجام گرفته با پلیس راهور تهران کد مربوط آن نیز اخذ شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون با استقرار دوربین ها در محدوده های یاد شده تصادف فوتی ثبت نشده، در حالی که سال گذشته 2 مورد تصادف منجر به فوت در این مکانها گزارش شده بود.
شاد دل خاطرنشان کرد: بر این اساس، قبل از دریافت کد مربوطه، ثبت تخلفات دوربین های ثبت تخلفات بصورت دستی انجام و اعمال می شد که با این روند دیگر نیازی به انجام این کار نیست و در صورتی که رانندگان از سرعت مجاز تخلف کند، موارد به صورت لحظه ای ثبت شده و به فرد خاطی ارسال می شود.
مدیر مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری زنجان ادامه داد: سرعت مجاز تردد در بلوار شریعتی و کمربندی شمالی به ترتیب 60 و 70 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و بیش از حد آن تخلف محسوب می شود و موارد توسط دوربین ها ثبت می شود.
وی اظهار کرد: در مجموع برای نصب چهار سامانه ثبت تخلف سرعت و دوربین های پلاک خوان سه میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده و طی برنامه ریزی انجام گرفته 2 دستگاه دوربین دیگر نیز در منطقه گاوازنگ و بلوار ارتش نیز نصب شده و به زودی کد مربوطه نهایی نیز اخذ خواهد شد.
مدیر مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها و قرار داد منعقد شده، سامانه ثبت تخلف سرعت و دوربین های پلاک خوان در محدوده راه آهن ، بلوار نینوا و بلوار دانشجو نصب خواهد شد که این کار با تخصیص اعتبارات لازم طی 6 ماه سال آینده انجام خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: بسیاری از شهروندان در معابر شریانی که تخلف از سرعت مجاز بسیار زیاد است خواستار نصب سرعت گیرها هستند و این در حالی است انجام این کار نه تنها خللی را در کار خودروهای امداد رسانی ایجاد می کند بلکه رانندگان بی تخلف نیز جریمه می شوند.
شاددل افزود: رویکرد مورد توجه در این بخش، نصب دوربین های ثبت تخلف در محدودهای یاد شده است و این وضعیت علاوه بر اینکه تردد خودروهای امدادی را تسهیل خواهد کرد و با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.
به گفته شاددل با انجام این کار شمار دوربین های ثبت تخلف به 9 دستگاه افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.