رحمان رستمخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سرمایه گذاری در بخش های دام و طیور و پرورش زنبور عسل با اشتغالزایی 9 هزارو 200 نفر به طور مستقیم در این استان انجام شده است.
به گفته وی با سرمایه گذاری های انجام شده از سوی بخش خصوصی در این استان از ابتدای سالجاری تاکنون 40 واحد مجوزدار تولید دام، طیور و زنبور عسل به مجموع واحدهای تولیدی بخش کشاورزی اضافه شده است.
به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، در حال حاضر این استان چهار هزارو 500 واحد تولیدی در بخش کشاورزی دارد.
رستمخانی یادآورشد: بیشترین فرآورده های خام تولیدی در استان زنجان شامل شیرخام، گوشت طیور صنعتی، گوشت قرمز، تخم مرغ و عسل است.
به گفته وی، از ابتدای سالجاری تاکنون 154 هزار تن فرآورده خام دامی در داخل این استان و 80 هزار تن دیگر نیز به بازار مصرف استان های همجوار و تهران ارسال شده است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 50 هزار تن انواع محصول کشاورزی از این استان صادر شد که این میزان نسبت به صادرات محصولات کشاورزی ثبت شده در سال 94، رشد 34 درصدی داشت.
از ابتدای امسال تاکنون انواع محصولات دامی، باغی و زراعی به ارزش بیش از 918 میلیارد ریال معادل 25 میلیون دلار با بیش از 41 هزار و 925 تن وزن از این استان به 16 کشور دنیا صادر شد.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.