حجت الاسلام عنایت الله شامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در عمر با برکت خود در تمامی حوزه ها الگویی تمام عیار بود و با نگاهی به زندگانی ایشان می توان این مسائل را بخوبی مطالعه و درک کرد.
وی اظهار کرد: پس از ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) نگاهی که به زن و حتی زنده به گور کردن دختران دردوران جاهلیت وجود داشت و فرهنگ حاکم، دچار تغییراتی شد و نگاه دیگر در این بخش بوجود آمد.
حجت الاسلام شامی افزود: در روایات زیادی که از پیامبر اکرم نقل شده شخصیت فاطمه زهرا (س) به القابی همچون ام ابیها یعنی مادر پدر، ذکر شده و این مهم بیانگر عظمت و شخصیت ایشان است.
وی بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در بعد مسائل خانواده نقش سازنده ای داشت ،مدیریت خانواده را بخوبی انجام می داد و علاوه بر آن در مسائل عبودیت و بندگی نیز بی نظیر بود.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد استان زنجان ادامه داد: این شخصیت بزرگوار در بعد مسائل روابط خانوادگی ،تربیت فرزندان و ارتباط با همسر در بالاترین مرتبه اخلاقی قرار داشت.
وی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در مسائل سیاسی و اجتماعی به ویژه در دفاع از حق و ولایت رنج فراوان کشید و در واقع اولین شهیده دفاع از حریم ولایت بشمار می آید.
حجت الاسلام شامی افزود: بر این ساس می توان از شخصیت، دیدگاه ها و عملکرد ایشان درحوزه های مختلف و بخش های خانوادگی، مدیریت جامعه، دفاع از حق و حقیقت به نحو مطلوب استفاده کرد.
وی بیان کرد: اخلاقیات و روابط اجتماعی از جمله ویژگی های این بانوی 2 عالم است و در هر زمان و مکان می توان به کار بست.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد استان زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون جامعه با آسیبهایی در ارتباط با تربیت فرزند و همسرداری مواجه است که حضرت فاطمه زهرا الگویی نمونه در این بخش ها هستند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.